OSTALA JE SAMO PESMA: „IDE MILE …..“

Peticiju za opstanak  tzv „Ložionice“ u Lajkovcu tj., organizacione jedinice za održavanje voznih sredstava (ZOVS) novoformiranog preduzeća „SRBIJA KARGO“A.D u Lajkovcu je za manje od 48 sati potpisalo preko 1100 građana Lajkovačke opštine. Ovaj podatak i ne čudi obzirom na tradiciju Lajkovca, njegov nastanak i prosperitet  a i sadašnje stanje u privredi Lajkovca.

A zašto ?

“Previše je pitanja „zašto“ u svemu što se dešava u „SRBIJA KARGO“A.D. u toku restruktuiranja nekadašnje „Železnice Srbije“. Na većinu njih – nema odgovora !

ZOVS Lajkovac je u procesu restruktuiranja preduzeća „SRBIJA KARGO“A.D.od strane najvišeg rukovodstva  jednostavno precrtan zajedno sa svim svojim radnicima, tehničkim potencijalima i objektima. Zašto ? Možemo da razumemo i prihvatimo redukovanje broja zaposlenih u cilju uštede i optimizacije broja zaposlenih  ali ne i totalno brisanje tj. gašenje

Lajkovačka „Ložionica“ postoji i nesmetano uspešno radi  više od 100 godina. Sa nekadašnjih 1500 radnika došli smo do sadašnjih 42 .I  to  je višak ?!?

U ZOVS- su postojale tri celine: proizvodnja i regeneracija rezervnih delova za lokomotive i vagone, opravka teretnih kola i proizvodnja lokotraktora. O svakoj celini bi imalo dosta da se priča ali je činjenica da je godišnje proizvođeno preko 20 tona rezevrnih delova, popravljano prosečno oko 600 vagona i do sada proizvedeno preko 130 lokotraktora raznih tipova. Svi rezultati bi mogli biti i daleko veći da je bilo razumevanja u raznim „menadžerskim“ timovima i rukovodstvima preduzeća u proteklom periodu. Tehnički i radni kapaciteti su bili nedovoljno iskorišćeni što znači da je , iz razno raznih razloga, bilo manjak posla a ne višak radnika.

Tehnički kapaciteti: mašine, oprema, alati, repromaterijal, tehnologija i sl. su za sadašnji tehnološki nivo preduzeća veliki. I sve to se jednostavno baca u vodu, tačnije ne zna se plan šta sa svim tim . Ili se zna ali –ćuti.  Zašto ?

Ekonomski momenat je posebna priča jer se u okviru tzv. optimizacije broja zaposlenih u „SRBIJA KARGO“A.D. koristi prilika da se zbog samovolje ili drugih ličnih razloga pojedinaca kompletno izbriše cela jedinica društva. Poslove ukinute radionice bi predpostavljamo  preuzele privatne firme za koje će se plaćati neuporedivo veća sredstva a na štetu društva i zaposlenih. Sva ulaganja u zadnjih godinu dana u organizacionu jedinicu (nova kotlarnica od 1500 kW, probnica za odbojnike, trafo stanica, mašine i oprema ) u vrednosti od preko 200.000 € se ostavlja nekome na „milost i nemilost“.

Posebna priča je vrednost objekata i pojedinih mašina koje imaju muzejsku vrednost i sa aspekta tradicije železnice predstavljaju ogromnu vrednost.

Može li ovo neko da spreči i spasi i radnike i njihove porodice i materijalna sredstva i sve ostalo ???

ZNA LI MINISTARSTVO I PREMIJER ŠTA SE RADI U “SRBIJA KARGO”A.D. ???”, stoji u Saopštenju lajkovačke “Ložionice”,koje je prosleđeno svim nadležnim strukturama i medijima.

Related posts