MINISTAR MOMIROVIĆ NA GRADILIŠTU BRZE SAOBRAĆAJNICE LAJKOVAC-IVERAK

Imperativ je da se poveže i integriše cela Srbija; izgradnja obilaznice nova razvojna šansa za Lajkovac!


Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović obišao je danas radove na izgradnji brze saobraćajnice Lajkovac – Iverak, koja će spojiti Valjevo sa auto-putem “Miloš Veliki” i tom prilikom posetio gradilište kod petlje Lajkovac u Nepričavi i razgovarao sa predstavnicima preduzeća “China Shandong International Economic & Technical”.


Prilikom obilaska radova ministar je pohvalio kinesku kompaniju i domaće podizvođače i zahvalio se kineskoj kompaniji na kooperativnosti u prethodnom periodu i konstruktivnom pristupu u rešavanju problema, izrazivši nadu u dalju buduću saradnju i očekivanje da će se uključiti što više domaćih podizvođača.


“Ovo je strateški put koji povezuje Valjevo sa budućim koridorom ka Crnoj Gori. Ako povežemo Beograd i Crnu Goru, a zaboravimo Valjevo i taj deo Srbije, onda nismo uradili pravi posao”, rekao je Momirović posle obilaska radova.


Ministar je naglasio, da je za njegovo ministarstvo imperativ da se tokom ovog investicionog ciklusa poveže i integriše cela Srbija, da dobije modernu infrastrukturu i da lako može da se dođe s jednog njenog kraja na drugi. Momirović ističe da će i Zapadna Srbija, takođe, biti dobro povezana putevima. Rekao je i da je cilj da invsticioni ciklus koji se realizuje što više podigne domaću privredu i da domaće firme mogu da budu glavni nosioci posla. “Kada prođe ovaj investicioni ciklus, sve treba da bude mnogo bolje i to od nas očekuju i građani i predsednik Srbije Aleksandar Vučić”, dodao je ministar Momirović.


Na gradilištu kod petlje Lajkovac u Nepričavi, prilikom posete ministra Momirovića, predsednik opštine Lajkovac Andrija Živković istakao je opšti i lokalni značaj izgradnje brze saobraćajnice Lajkovac – Iverak, a posebno značaj izgradnje obilaznice oko Lajkovca, čime će se stvoriti uslovi za izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra Lajkovca i otvoriti nove perspektive privrednog razvoja:


” Ovo je nezvanična prva poseta novog ministra građevine g-dina Tomislava Momirovića, a na poziv izvođača radova, gde danas prisustvujemo obilasku radova na pomenutoj deonici, koja podrazumeva izgradnju duplih traka od petlje u Nepričavi do Iverka u Valjevu. Radovi su započeti pre oko mesec dana i kreću se planiranom dinamikom, a izvođač radova je kineska kompanija Šandong, koja sa podizvođačima Nukleusom, uveliko priprema tampon zonu za izgradnju buduće brze saobraćajnice koja će voditi do Iverka. Po rečima izvođača, sve će biti izvedeno u planiranom roku za naredne dve godine, iako je u pitanju veoma zahtevna deonica sa preko 20 mostova, a čija ukupna dužina prelazi 2km.


Pored izgradnje pomenute saobraćajnice, što je važno za Lajkovac, jer će svojim najvećim delom povezivati Valjevo sa auto putem Miloš Veliki, je i izgradnja obilaznice oko Lajkovca, čime će se stvoriti uslovi za izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra Lajkovca. Svedoci smo da dnevno kroz centar Lajkovca prođe nekoliko hiljada teretnih kamiona, pa je velikim delom i regionalni put koji vodi ka Valjevu uništen, pa je očigledno kolika je važnost obilaznice čijom izgradnjom Lajkovac dobija šansu za izgradnju industrijske zone, koja će opet omogućiti nova radna mesta, a ne samo oslanjanje na RB Kolubara od koje je grad najvećim delom ostvarivao prihode, tačnije živeo. Trudićemo se da nađemo alternativu Kolubari i mislim da su to dovoljna dva razloga da resorno ministarstvo, ali i država prepozna značaj obilaznice, čijom izgradnjom i mi, a i gradska opština Lazarevac dobila bi uslov za priključenje na trasu koridora Miloš Veliki. Dužina cele obilaznice iznosi 7,1 km a negde oko 1,5km već je urađeno prilikom izgradnje puta Miloš Veliki a ostalo je još 5,3km da se uradi. Uneli smo je u sam plan detaljne regulacije, a Institut za puteva je uradio Generalni projekat, sa prethodnom studijom opravdanosti. Vrednost preostalih 5,3km radova, sa pratećom eksproprijacijom, iznosi 860 miliona dinara.


Kineska kompanija Šandong je spremna da kroz Aneks ugovora za izgradnju pomenute saobraćajnice uradi tehničku dokumentaciju, a kasnije krene i u realizaciju tog projekta. Raduje i što je ministar Tomislav Momirović prepoznao njen značaj i nosi pozitivne utiske, a ja se nadam da ćemo u narednih mesec dana imati sastanak sa njim i predstavnicima kompanije Šandong, a u naredne četiri godine početi i da realizujemo taj projekat, jer je to prioritet Lajkovca u nekom budućem periodu, čime će on dobiti nove razvojne šanse za izgradnju industrijske zone.”

Brza saobraćajnica Iverak-Lajkovac biće duga 18,3 kilometra. Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji deonice Iverak-Lajkovac potpisan je 10. juna ove godine između Vlade Srbije, Puteva Srbije kao investitora i kineske kompanije “China Shandong International”. Vrednost ugovora je 158 miliona evra.


Ova brza saobraćajnica predstavlja vezu autoputa “Miloš Veliki” sa Republikom Srpskom, odnosno B iH, kao i Koridorom 10. Saobraćajnica Lajkovac – Iverak predviđena je za brzinu od 100 km/h i imaće po dve saobraćajne trake, sa razdelnim pojasom. Na deonici će biti izgrađeno kupno 25 objekata (2,5 km mostova, nadvožnjaci, podvožnjaci i propusti). Planirano je oko četiri kilometara regulacija vodotokova pritoka reke Kolubare i oko 4,2 km regulacije korita reke Kolubare. Takođe, planirana je ugradnja oko 2,7 miliona kubika kamenog materijala za izradu nasipa, prosečne visine od oko 4 metra. U okviru projektra biće izmešteni lokalni putevi u dužini od oko 2,5 km, a predviđena je i izgradnja telekomunikacione infrastrukture duž cele deonice.

Related posts

Leave a Comment

four × two =