EDUKATIVNA RADIONICA U AMFITEATRU LAJKOVAČKE OSNOVNE ŠKOLE

Udruženje Bazi Mili iz Lajkovca, osnovano pre pet godina sa ciljem da se unapredi i poboljša položaj dece i mladih sa smetnjama u razvoju na lokalu, evidentno ima i značajne zagovaračke inicijative na nacionalnom nivou. U nastavku bitke, u okviru aktuelnih aktivnosti kroz projekat “Pedagoški asistent za decu sa smetnjama u razvoju – novo obavezno zanimanje u inkluzivnoj školi“ sledi dragocena tematskka edukativna radionica koja će U Lajkovcu okupiti sve aktere inkluzivne školske klime. Na ovaj i slične načine Lajkovac se značajno pozicionira na nacionalnoj mapi na planu bitke za bolji položaj i jednaka prava dece i mladih sa smetnjama u razvoju.

Udruženje Bazi Mili u okviru projekta „PEDAGOŠKI ASISTENT za decu sa smetnjama u razvoju – novo obavezno zanimanje u inkluzivnoj školi“, u ponedeljak, 30. septembra, sa početkom u 12 časova u amfiteatru OŠ „Mile Dubljević“ u Lajkovcu organizuje edukativnu radionicu za nastavnike, zaposlene u školi i roditelje.

“Problem čijem rešenju želimo da doprinesemo kroz ovaj projekat je izostanak pune i adekvatne podrške učenicima sa smetnjama u razvoju u redovnim školama, ali i izostanak adekvatne podrške nastavnom kadru, roditeljima i deci tipičnog razvoja u istim.

Pokrenuli smo inicijativu da se uvede pedagoški asistent za učenike sa smetnjama i invaliditetom u redovne škole, kao obavezno zanimanje. Naše istraživanje u redovnim osnovnim školama je pokazalo da 100% ispitanih prosvetnih radnika smatra da je neophodno uvesti pedagoškog asistenta, jer je to pomoć i njima u radu sa učenikom sa smetnjama i invaliditetom koji ima IOP. Više o tom istraživanju može se videti u pdf brošuri „Pedagoški asistent za učenike sa smetnjama u razvoju– obavezno zanimanje u inkluzivnoj školi“, koju možete preuzeti na sajtu našeg udruženja.

https://bazimili.org.rs/wp-content/uploads/2024/08/Bazi-Mili_brosura.pdf

Sada organizujemo edukativnu radionicu na kojoj ćemo razgovarati na sledeće dve teme: Roditelji i nastavnici kao akteri inkluzivne školske klime i Uloga defektologa u inkluzivnom obrazovanju”, pojašnjavaju organizatori edukativne radionice PEDAGOŠKI ASISTENT za decu sa smetnjama u razvoju – obavezno zanimanje u inkluzivnoj školi.

U okviru edukativne radionice, na temu Roditelji i nastavnici kao akteri inkluzivne školske klime govoriće Nikola Savić, savetnik spoljni saradnik Ministarstva prosvete za inkluzivno obrazovanje i Iva Jevtić, master pedagog. Predavanje je usmereno na značaj zajedničkog delovanja roditelja i nastavnika u stvaranju inkluzivne školske klime koja podržava sve učenike, posebno one iz socijalno nepodsticajnih grupa, decu sa smetnjama u razvoju, decu pripadnike nacionalnim manjinama, i druge učenike iz osetljivih društvenih zajednica, sve u cilju unapređenja kvalitetnog inkluzivnog obrazovanja u zajednici.

Na temu Uloga defektologa u inkluzivnom obrazovanju govoriće Nena Aleksandrić, dipl.defektolog oligofrenolog. Temom su obuhvaćene sve uloge koje defektolog preuzima u inkluzivnoj školi, a koje se odnose na saradnju i pružanje podrške nastavnicima, roditeljima i učenicima.

Značaj pedagoškog asistenta za decu sa smetnjama u razvoju biće predstavljen kroz zajedničku vežbu i predstavljanje brošure „Pedagoški asistent za učenike sa smetnjama u razvoju– obavezno zanimanje u inkluzivnoj školi“.

*Aktivnost se realizuje u okviru projekta „Prava deteta su ljudska prava“ koji podržava Delegacija Evropske unije, a sprovodi Užički centar za prava deteta i Udruženje Bazi Mili.

Related posts

Leave a Comment