Projekat pod nazivom „Podrška obrazovanju socijalno deprivirane dece i mladih u Srbiji“ nastavljen je u Osnovnoj školi “Dimitrije Tucović” u Jabučju i u ovoj školskoj godini. Realizacija projekta otpočela je u januaru prošle godine, a biće okončan u junu 2025. godine.
“Cilj projekta jeste da se pruži podrška učenicima kojima je potrebna dodatna pomoć, bilo materijalna, bilo u savladavanju školskog gradiva.
U projektne aktivnosti spadaju dodatni časovi iz matematike, srpskog jezika, engleskog jezika, informatike; zatim radionice za učenike i roditelje, na kraju besplatan školski pribor i užina za učenike koji su uključeni u projekat. Projektna aktivnost sprovedena je za 13 učenika naše škole i dva učenika koja su sada prvi razred srednje škole, i to kupovinom opreme, kvalitetnih rančeva i školskog pribora.
Školska oprema i pribor podeljeni su učenicima uz prisustvo roditelja, a istog dana koordinatorka Jelena Kostić održala je radionicu za roditelje pod nazivom „Bolje biti vetar nego list“.
Na kraju školske godine nagrađuju se najsavesniji učenici, oni koji su pokazali uspeh, redovnost i aktivnost u projektu.
Do sada je u našoj školi nagrađeno ukupno 6 učenika kupovinom maturskog odela, bicikla i mobilnih telefona.
Aktivnosti u projektu organizuju sledeći nastavnici: Marija Marić (matematika), Slađana Košanin (srpski jezik i književnost), Marija Milić (engleski jezik), Aleksandar Gavrilović (informatika), Mirjana Radeč (pedagog) i Jelena Kostić (koordinator projekta).
Sve pomenute projektne aktivnosti realizuju se zahvaljujući direktoru škole Goranu Milinčiću koji je potpisom Memoranduma o saradnji sa organizacijom izašao u susret roditeljima i učenicima kojima je podrška bila potrebna”, rečeno je iz škole u Jabučju povodom realizacije projekta pod nazivom „Podrška obrazovanju socijalno deprivirane dece i mladih u Srbiji“.
Po definiciji, deprivacija je stanje potpuno ili nedovoljno ispunjenih psihičkih, socijalnih ili emotivnih potreba ljudi.
Relativna deprivacija podrazumeva osećanje uskraćenosti u pogledu onoga na šta neko veruje da ima pravo. Ona se ispoljava kao nezadovoljstvo koje ljudi osećaju onda kada uporede svoj društveni položaj sa drugima i shvate da su u nepovoljnijoj situaciji od njih. Jasno je da je reč o izuzetno važnom projektu namenjenoj ovoj osetljivoj kategoriji dece i mladih, čija će realizacija bitno doprineti njihovom ukupnom osnaživanju.