Vredna i preduzimljiva Lajkovčanka Marijana Kovačević (38 godina), izborila je svoje mesto na tržištu zimnice. U širem okruženju, nema ko nije čuo za njene proizvode, ili probao nešto iz raznovrsnog kvalitetnog programa “Zimnica Maja”.
Sve je počelo nekako slučajno, kaže Maja. Po profesiji je kuvar i mahom je radila po restoranima. Prvo je počela da radi sitnije porudžbine, za ljude u svom okruženju. Prvi kupci su bili prezadovoljni. Vrlo brzo, porudžbina je bilo sve više. Ozbiljniju formu Majin biznis dobija pre šest godina. Krenula je najpre sa većom proizvodnjom povrća u sopstvenim plastenicima, a porudžbina je bilo sve više. Pre par godina dobila je i podsticajna sredstva od lokalne samouprave za proširenje plasteničke proizvodnje, što joj je kako kaže puno značilo. U ovom momentu ima tri svoja velika plastenika, a obim posla je sve veći.
U poslu joj pomažu ukućani, a u sezoni angažuje i dve radnice. Majin stariji sin Marko, koji ima 18 godina, završio je za kuvara. Markova želja je da dobiju Sertifikat za svoj program zimnice i da svoje proizvode plasiraju na kompletnom domaćem tržištu. To svakako podrazumeva značajnija ulaganja u povećanje obima proizvodnje, od dodatnih plastenika, preko izgradnje objekta za veliku radionicu i ostavu. To bi značilo i potrebu za angažovanjem novih radnika. Pri tome bi im kažu svakako značili podsticaji od države.
Maja nije jedina žena u okruženju koja priprema zimnicu po porudžbini, ali je svakako jedinstvena, a njeni proizvodi su odavno postali sinonim za kvalitet. Priprema komletan program zimnice, i slani i slatki. Iz Majine kuhinje stižu, od prirodnog proizvedenog povrća i voća na tradicionalni način pripremljeni: flaširani paradajz, sve vrste ajvara, lovačka salata, barena paprika, paprika punjena kupusom, krastavčići, džemovi, sokovi, slatko… Cene su prilično pristupačne za lokalno tržište i sve se brzo rasproda. Zahvaljujuci njenom radu, vernim kupcima i stečenom poverenju potrošača, Majin biznis bukvalno cveta.
“Radi se puno, posla ima na pretek. Sezona jeste udarna i najteža, ali radi se dosta tokom cele godine. Zahtevno je”, kaže Maja, koja je majka dvojice sinova.
Opšti utisak je da je Maja jednostavno rođena za to da bude majstor u kuhinji, da to voli i da je u potpunosti predana poslu. Takođe, vidno je i da je veoma ambiciozna i zainteresovana za rast svog biznisa. Rado se odaziva i pozivima za učešće na izložbama i festivalima u okruženju, shvatajući značaj marketinga u poslu. Njeno poljoprivredno gazdinstvo, Poljoprivredno gazdinstvo “Kovačević” Lajkovac je registrovano, što je osnovni preduslov za bilo kakav ozbiljniji rad i napredak, kao i mogućnost korišćenja podsticaja. Maja kaže i da je informisana da postoji Žensko udruženje poljoprivrednica Kolubarskog okruga, čije članice prodaju svoje proizvode putem online pijace i da joj to deluje zanimljivo, tako da bi rado bila deo te priče. Dakle, žena je koja se u potpunosti snašla u biznisu, u kome se gotovo slučajno obrela. Konkurencija u ovoj branši nije mala, a Maja ne samo da opstaje, već ozbiljno i prednjači.
U Lajkovcu i okolini već ima stalne mušterije i to zahtevnu klijentelu, koja insistira na vrhunskom kvalitetu zimnice. Zadovoljni višegodišnji kupci, čije poverenje je uveliko stekla, dalje rado preporučuju Majinu zimnicu drugima i tako se krug novih kupaca širi.
Do nedavno Maja je radila i kao kuvar u poznatom lazarevačkom restoranu “Posejdon”. Reklo bi se, da je sada na nekoj prekretnici u sopstvenom biznisu. Pandemija korona virusa uzima svoj danak na svim poljima, pa diktira oprez i u realizaciji poslovnih planova.
Kompletna proizvodnja “Zimnica Maja” smeštena je u njenom porodičnom domaćinstvu u delu Lajkovca popularno zvanom “ispod pruge” u ulici Petra Bojovića broj 16, na potezu prema reci Kolubari. Plastenici su podignuti u sjajnom prirodnom okruženju, a Maji i to baš ide od ruke.
Ljudi su sve to brzo i sa lakoćom prepoznali i Maji poklonili bezrezervno poverenje.
Priča o Majinom uspehu u biznisu mogla bi da osmeli i neke druge žene, da ostvare svoj poslovni san. Maja je krenula bukvalno sa varjačom i šerpom, da radi ono što je do tada radila samo za svoju porodicu. Uspeh nije izostao, a napravila je i brend.
Svojim proizvodnim programom, Maja je u značajnoj meri obogatila ponudu na lokalnom tržištu prvenstveno, pa sada njene sugrađanke i njihove porodice bez muke i po pristupačnim cenama mogu doći do vrhunski pripremljene zimnice. Maja sezonu spremanja zimnice lagano privodi kraju, a ostalo je još malo vremena da se porudžbinom uverite da je uistinu majstor svog zanata i tako i vi postanete njena stalna mušterija. Junakinju ove priče možete kontaktirati na broj telefona 060/ 3433 – 637, ili je jednostavno posetiti u njenom domu. Susret sa Majom će vas svakako osnažiti.
A mi smo uvereni, da će naredna priča o Maji biti, kada se zimnica iz Lajkovca nađe na policima marketa širom Srbije.