Danas je u Donjem Lajkovcu asfaltiran put za Rakiće dužine 600 metara, koji povezuje centar Donjeg Lajkovca sa trasom stare Ćirine pruge i koji mnogi meštani koriste za izlazak na nju i odlazak do njiva.
Detaljnije o tome, o radovima do kraja godine i drugim planovima vezanim za infrastrukturu danas je u Donjem Lajkovcu govorio predsednik opštine Andrija Živković:
„Kao što vidite plan koji smo izneli pre nekoliko nedelja o asfaltiranju dvanest putnih pravaca u opštini Lajkovac, polako se realizuje, prvenstveno zahvaljujući rebalansu budžeta koji je bio u junu. Nadam se da će nas vremenske prilike poslužiti kako bismo završili i preostale putne pravce. Najpre mislim na dva puta po sporazumu sa „Šandongom“, to su put za Petronijeviće u Ratkovcu i put za Rukladu u Nepričavi. Zatim, put za Čovku koji radi PZP Valjevo u Ćelijama, trotoare u ulici Svetog Save tj. pored stadiona Železničara i Biblioteke „Radovan Beli Marković“. U toku su radovi na putu Bogdanovići- Savići u Jabučju koji radi firma „Katago“ iz Rume i to je sve za ovu kalendarsku godinu.
Nisam siguran da će se sada raditi rekonstrukcija glavne ulice kroz Lajkovac zbog lošeg vremena koje dolazi. Rekonstrukcija bi trajala nekoliko meseci, tako da ćemo sačekati malo lepše vreme na proleće. U sklopu te ulice biće urađena pešačka platforma za bezbednost u saobraćaju na prelazu kod Bajića kafane, koja je odavno nebezbedna za prelaz pešaka i naših najmlađih koji idu u OŠ „Mile Dubljević“.
Ova deonica koju asfaltiramo nije puno naseljena, nema mnogo stambenih jedinica, ali je važan put za Donji Lajkovac jer veže centar Donjeg Lajkovca sa Ćirinom prugom, koja je u saradnji sa Putevima Srbije pre nekoliko godina prvi put urađena. Ovde nikada ranije nije ni postojao asfalt u dužini od 10km, kada je opština Lajkovac spojena sa opštinom Ljig. Ovaj put u dužini od 600 metara i širine 4 metara koristi veliki broj stanovnika Donjeg Lajkovca za izlazak na Ćirinu prugu i kada idu do svojih useva. Isprojektovali smo i ostale krakove koji se nadovezuju na ovu deonicu, a čija ukupna dužina iznosi oko 1,5km, a vrednost tih radova je 25 miliona dinara. Nadam se da ćemo i ostala četiri kraka u sklopu ovoga puta, uraditi, ako nam finansije dozvole, radićemo to fazno.
Ono što Donji Lajkovac očekuje u narednom periodu jeste početak radova na bušotini bunara koji se nalazi isto u centru sela, a moći će da ga koriste svi građani. Nadam se da ćemo i to završiti već naredne godine.“
Živković najavljuje da će se ovakvim tempom nastaviti i naredne godine:
„Trebalo bi da imamo novca i nastavimo ovim tempom, bar što se tiče asfaltiranja puteva. Akcenat će nam biti na manjim bočnim ulicama u Lajkovcu: od Pepeljevačke rampe pa do Ložionice tj. Distribucije, kao i bočne ulice levo i desno od ulice Boje Markovića, gde je asfalt odavno urađen, tako da je u planu da ga obnovimo. Takođe, u selima gde smo se već dogovarali (mislim na Nepričavu, Bajevac, Markovu Crkvu i ostala) uradićemo asfalt, dok ćemo Jabučje posebno raditi iz svog budžeta jer smo po sporazumu sa RB Kolubara za premeštanje puta Radljevo- Skobalj dobili iznos od 152 miliona dinara. Imali smo prve razgovore sa predstavnicima Mesne zajednice i odbornicima u lokalnom parlamentu o tome šta je najbitnije da se uradi za Jabučje. Kao i svuda izdvajaju se voda i putna infrastruktura, kao i uređenje dvorišta škole „Dimitrije Tucović“. Nećemo odlagati ni proširenje groblja u centru Jabučja, videćemo koliko od tog novca (152 miliona dinara) možemo da uradimo. Sigurno nećemo moći sve navedeno, ali se nadam da ćemo dobar deo toga ipak moći uraditi i uslove života u Jabučju podići na jedan viši nivo.“
Kao i druge sredine, i Lajkovac se sve više suočava sa problemom parkiranja:
„U toku sledeće godine ući ćemo u rešavanje pitanja parkiranja u Lajkovcu kroz zoniranje i obeležavanje parking mesta, jer samo na taj način možemo regulisati parkiranje u samoj varošici što sve više postaje haotično. Jedan od razloga je i veliki stepen motorizacije koji nije bio takav u prošlosti, ali uvek ima i bahatih i nesavesnih vozača koji se nepropisno parkiraju. Nadam se da ćemo na radost Lajkovčana koji koriste trotoar, staze za pešake i bicikliste taj problem rešiti. Biće sigurno i nezadovoljnih ljudi koji su navikli da se parkiraju kao do sada, ali stvari koje su nepopularne u određenom delu moramo rešavati i zato smo tu.“
Živković je zaključio da je put u Donjem Lajkovcu šesti putni pravac koji se asfaltira u okviru jesenjeg kruga, da je ostalo da se završi još pet, a da je dvanaesti planirani pravac rekonstrukcija glavne ulice kroz Lajkovac. Još jednom je ponovio da je pitanje da li će je započeti ove jeseni, a da će to možda otežati i ostavka resornog ministra Gorana Vesića. „Videćemo da li će to imati posledice na rekonstrukciju ovog puta, inače ide i zima pa bi se ti radovi odužili. Rekonstrukcija ovog puta zahteva duži vremenski interval, oko 4-5 meseci, morao bi da se izmesti saobraćaj iz Lajkovca i koriste alternativni pravci. Sve to govori da nam zimski period ne ide u prilog i najrealnije, ako to bude moglo, da se rekonstrukcija ovog puta odloži za prve mesece proleća naredne godine.“