LAJKOVAC ĆE POSTATI MOĆAN SAOBRAĆAJNI CENTAR, IZJAVIO MINISTAR MOMIROVIĆ PRILIKOM DANAŠNJE POSETE POVODOM IZGRADNJE BRZE SAOBRAĆAJNICE IVERAK – LAJKOVAC

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović danas je sa direktorom JP „Putevi Srbije“ Zoranom Drobnjakom, gradonačelnikom Valjeva Lazarom Gojkovićem i predsednikom opštine Lajkovac Andrijom Živkovićem održao radni sastanak u gradilišnom kampu China Shandong International. Povod je bilo uvođenje izvođača radova u posed na izgradnji deonice Iverak-Lajkovac i rešavanje otvorenih pitanja u postpupku eksproprijacije na ovoj deonici.

Predsednik opštine Lajkovac Andrija Živković ukazao je na značaj brze saobraćajnice za ceo Kolubarski okrug.

„Možemo očekivati da se već od naredne godine radovi na izgradnji duplih traka od Lajkovca do Valjeva potpuno završe što će dati novu dimenziju i novu razvojnu šansu čitavom ovom kraju zapadne Srbije. Dokaz za to je da Valjevo već ima dve nove fabrike u izgradnji, a preduslov za to sigurno je bila izgradnja duplih traka. Lajkovac, kao i druge opštine koje se oslanjaju na Valjevo, vide svoju šansu u svemu tome, a treba naglasiti da Lajkovac izgradnjom tih duplih traka postaje važno saobraćajno čvorište u ovom delu Srbije. Pored auto puta Miloš Veliki tu su i duple trake od Lajkovca do Valjeva, tako da čitav ovaj kraj njihovom izgradnjom dobija novu perspektivu.“

Gradonačelnik Valjeva Lazar Gojković istakao je značaj udruživanja lokalnih samouprava i ogromne podrške države za napredak ovog dela Srbije.

“Brza saobraćajnica je od vitalnog značaja za grad Valjevo, a dokaz za to je izgradnja tri nove fabrike. Siguran sam da će završetak brze saobraćajnice unaprediti mnoge delatnosti, biće bolje iskorišćeni potencijali cele zapadne Srbije, a opštine će biti mnogo bolje povezane međusobno, kao i sa ostatkom Srbije i regiona. Valjevo je zaista spremno za realizaciju već započetih investicija, ali nestrpljivi smo da krenemo u privlačenje novih investicija koje će neminovno dovesti do daljeg razvoja grada.“

Ministar Tomislav Momirovićje istakao da će brza saobraćajnica, koja će spojiti Valjevo sa koridorom Miloš Veliki, potpuno promeniti perspektivu grada Valjeva, dok će Lajkovac postati jedan moćan saobraćajni centar.

“Ove saobraćajnice se grade po najvišim evropskim standardima, one su nešto što mi dugujemo ovim gradovima, one će generisati nove investicije i veći rast plata, a to će pratiti i dodatni rast investicija.

Moram da konstatujem da smo imali dosta otvorenih pitanja o eksproprijaciji i taj problem smo suzili na jedan ili dva slučaja koje ćemo uskoro rešiti. Direktor Puteva Srbije Drobnjak je otišao sada u Divce da sedne sa ljudima koji su imali neka otvorena pitanja o eksproprijaciji. Kada govorimo o tome, na teritoriji cele države već sada eksproprišemo na desetine hiljada katastarskih parcela: od severa, juga, zapada i istoka, gradimo deset autoputeva i brzih saobraćajnica, najbrže pruge u Istočnoj Evropi, nove aerodrome i nove luke, podižemo zemlju u svakom smislu. Srbija je prethodne dve godine imala najveću stopu ekonomskog rasta u celoj Evropi. Zato je potrebno da izgradimo ovaj put, a mi ga gradimo zbog naših građana, zbog naše dece i njihovih potomaka. Jedino tako ove lokalne samouprave će dobiti šansu da se dalje razvijaju.

Napomenuću da sam u Valjevo došao vozom. Rekonstruisali smo prugu od Beograda do Valjeva, putovao sam sat i 15 minuta najkvalitetnijim švajcarskim vozovima koje smo kupili 2017. godine. Ljudi iz Valjeva nemaju potrebe da pale automobile kada idu u Beograd, jer imamo prugu na nivou najrazvijenijih zapadnih zemalja. Završavamo projektnu dokumentaciju kako bismo što pre nastavili dalje sa rekonstrukcijom pruge do Kosjerića, a onda do Užica i do Priboja.

To su sve prioriteti koje mi, zahvaljujući snažnoj podršci Aleksandra Vučića i fiskalnoj konsolidaciji koju je sproveo 2015. godine, sada imamo snage da izgradimo. Zima i jesen koji su pred nama neće biti nimalo laki, ulazimo u izazovno vreme ne samo za Srbiju već i celu Evropu i zaista nam je potrebna pomoć građana. Nastavićemo da insistiramo na završetku svih ovih projekata, kako bi početkom sledeće godine Valjevo imalo najsavremeniju komunikaciju i konekciju sa auto putem Miloš Veliki.“

Na pitanje novinara da li ima još nekih problema na izgradnji brze saobraćajnice, osim eksproprijacije, ministar Momirović je odgovorio:

„Projektujemo i gradimo više od 1.200 kilometara brzih saobraćajnica, onda možete zamisliti koliko se problema otvara kada imate tako ambiciozan investicioni ciklus. Mi gradimo više autoputeva nego sve zemlje u okruženju zajedno. Do pre šest ili devet meseci rešili smo 80% pitanja vezanih za eksproprijaciju, do maja smo rešili još 15%, danas sa sigurnošću možemo da kažemo da imamo probleme sa dve ili tri parcele i moramo da ih rešimo. Potpuno uvažavamo interes tih ljudi, za neke je i upitno, ali u 99,9% slučajeva uvažavamo, konstruktivno ćemo to rešiti jer mi ovo gradimo zbog njih. Tako da ljudi treba da budu uvereni da ćemo mi izgraditi ovaj put i da ćemo sve probleme rešiti na dostojanstven način. Što se tiče drugih problema građevinske i tehničke prirode, rešavaćemo ih efikasno kao i do sada. Naravno da ima problema sa regulacijom toka reke, podzemnim vodama, skokom cena materijala, ali to su teme za nas, ne za gledaoce.

Na pitanje o zameni asfalta na autoputu „Miloš Veliki“ kod Uba, ministar Momirović je obrazložio:

„Ako izgradite put dužine 100 km i od tada prođe 10 godina vi neminovno morate da investirate u održavanje tog puta. Mi na putu od Beograda do Čačka konstantno radimo investiciono održavanje, pojavila se potreba da na dva kilometra zamenimo asfalt, vrlo brzo ćemo ga pustiti u saobraćaj i to je normalna pojava. Kada imate toliko autoputeva, podećanja radi poslednjih sedam godina urađeno je 400 km autoputeva i brzih saobraćajnica, morate ulagati u održavanje i zamenu asfalta. Zato moram da odbacim svaku insinuaciju kao krajnje zlonamernu, koja govori o tome da su autoputevi investirani na način koji ne odgovara najvišim evropskim standardima, jer to apsolutno nije istina.“

Što se tiče završetka brze saobraćajnice ministar Momirović je rekao da postoji čvrsto ugovorena dinamika, te da se sada govori o prvim mesecima sledeće godine, ali da ovo nije trenutak kada bi se moglo najaviti otvaranje. To će svakako  brzo doći i to će biti jako pozitivna vest za sve građane Valjeva i Lajkovca i svih koji žive na trasi, rekao je ministar, ali smatra da bi bilo preuranjeno da se danas najavi kada će biti otvaranje puta.

Related posts

Leave a Comment

6 − four =