Kolosi RB „Kolubara“, bager i dva odlagača, tri rudarske mašine visoke i do 32 metra i teške do 1.500 tona, započeli su prelazak preko Ibarske magistrale, tri pružna prelaza i lokalnog puta na oko 13 kilometara dugoj trasi do kopa Polje „G“.
Rotorni bager „glodar 4“, „odlagač 1“ i odlagač ArsB 3000×50 krenuli su 21. decembra sa placa na kojem su revitalizovani i pripremljeni za rad na novim pozicijama, a 23. će završiti prelazak preko transportne infrastrukture. Bager i dva odlagača prebacuju se na zapadne kopove „Kolubare“ da bi se ubrzalo otkopavanja otkrivke na kopovima Polje „G“ i „Tamnava – Zapadno polje“ i da bi se obezbedili uslovi za eksploataciju uglja na „Radljevu“.
– Bager „glodar 4“ je tokom prethodnih par meseci kompletno remontovan i očekujemo da će za dva dana biti na transporterima Polja „G“. Krajnji cilj „glodara 4“ je kop „Tamnava-Zapadno polje“, ali će bager narednih meseci raditi na Polju „G“ zbog otvaranja novih količina uglja i stabilnije i sigurnije proizvodnje sa zapadnih kopova. Kada to budu dozvolili vremenski uslovi, u aprilu ili maju, bager će nastaviti ka krajnjem cilju – rekao je Srđan Alimpijević, direktor Površinskih kopova u RB „Kolubara“, koji je prisustvovao transportu opreme.
Alimpijević je rekao, da se iz RB „Kolubara“ isporučuju dogovorene količine uglja, bez ikakvih problema.
– Prethodnih dana svedoci smo napada uperenih ka „Elektroprivredi Srbije“, RB „Kolubara“ i samom uglju. Situacija koja je nastala u TENT-u, uspešno je prevaziđena, proizvodnja električne energije se odvija nesmetano i dogovorene količine kvalitetnog uglja idu ka termoelektrani bez ikakvih problema. Isporuka će se iz dana u dan povećavati, prema planiranoj proizvodnji – istakao je Alimpijević. – Iako su pojedinci iz Ministarstva rudarstava i energetike izražavali sumnju u naše podatke čak i nezavisni instituti, koje je angažovalo Ministarstvo, potvrdili su tačnost EPS-ovih informacija o količinama otkrivenog uglja. Prema snimcima, „Kolubara“ ima 7,1 milion tona otkrivenog uglja.
Takođe, odbacio je optužbe lobista i takozvanih boraca za zelenu energiju, koji danima ponavljaju da je iz Kolubare išlo samo blato.
– To nije tačno, to vređa i same rudare iz „Kolubare“. Ne kopa se ugalj zadnjih pet, šest dana ili tog vikenda, kopa se decenijama. I uvek je ugalj bio crno zlato, i održavao je energetsku stabilnost. I na sastanku sa Aleksandrom Vučićem, predsednikom Srbije, rudari „Kolubare“ su dobili podršku – rekao je Alimpijević.
Alimpijević je naglasio i značaj rada svih službi koje su učestvovale u pripremi i realizaciji transporta rudarskih mašina i zahvalio „Elektromreži Srbije“, „Putevima Srbije“ i „Železnici Srbije“ na saradnji u pripremama ovog velikog posla.
Rotorni bager i dva odlagača na putu do odredišta prelaze infrastrukturni koridor od oko 1,5 kilometara, zatim kroz Polje „D“ oko devet kilometara, a od sadašnje do planirane pozicije za „glodar 4“ na Polju „G“ trasa je oko 2,5 kilometara.