DEONICA LAJKOVAC – SLOVAC

Aktuelno krpljenje udarnih rupa na deonici dugoj pet kilometara iz pravca Slovca prema Lajkovcu, koje izvodi firma “Štrabak” (STRABAG d.o.o.), izazvalo je obilje burnih reakcija ovih dana.

Danas je završeno krpljenje udarnih rupa na deonici iz pravca Slovca do vodovoda u Nepričavi, a kako saznajemo, sutra do kraja dana biće završena kompletna deonica do Lajkovca.

Zbog brojnog izraženog nezadovoljstva, ne samo sada već i godinama unazad, pre svega vozača na ovoj deonici, pokušali smo da dobijemo objašnjenje od izvođača radova .

Izvođač radova naglašava da je njima od JP “Putevi Srbije” poveren posao isključivo krpljenja udarnih rupa na ovoj deonici, u okviru redovnih priprema za zimsko održavanje puteva. Radovi bi se, napominju, brže i svakako jednostavnije odvijali uz zaustavljen saobraćaj na ovoj deonici, ali to je znatno otežana procedura, za koju je neophodna saglasnost nadležnog ministarstva, potpuno obezbeđeni alternativni pravci i niz drugih složenih situacija kako bi se saobraćaj kompletno preusmerio. Sve to bi kažu, bila ogromna procedura za posao koji se za kratko vreme može obaviti i pod režimom saobraćaja.

Izvođač tvrdi, da na kompletnoj trasi od pet kilometara postoji sva propisana neophodna radna signalizacija, barijere sa treptačima, označena opšte opasnost, ograničenje brzine na 40, zabrana preticanja i sve što je u ovakvim okolnostima neophodno.

I pored toga, vozači uglavnom, kažu, nemaju strpljenja, pa voze brzo, pretiču i izlažu i sebe i druge opasnosti.

Kako saznajemo u stručnim krugovima, deonica od Lajkovca do Slovca je na glini, na visokom nivou podzemnih voda, a saobraćaj na ovoj deonici je vrlo frekventan i izuzetno preopterećen i to u tolikoj meri da ne postoji infrastruktura koja bi to bez većih posledica izdržala. Po ovoj frekventnosti i opterećenosti bi kažu ova deonica morala biti kompletno rekonstruisana bar svake druge godine, što je nemoguće, jer ta dinamika svakako ne bi mogla da se nađe na listi prioriteta puteva na području Srbije, a ni finansijski nije izvodljivo. Dugoročno, novi savremeni projekat ove deonice, uz neophodno kvalitetno rešeno odvodnjavanje bi, po mišljenju stručnjaka, bio trajno rešenje.

Izvođač radova je dao svoje objašnjenje situacije, a vozači su hronično nezadovoljni stanjem deonice Lajkovac – Slovac. Tvrde, da gore deonice nema, a stalno se nešto radi na njoj.

Related posts