Prvi, pionirski koraci na planu inkluzije u obrazovnom sistemu krenuli su upravo od Lajkovca, posebno na uvođenju personalnih asistenata, a i dalje se u kontinuitetu realizuju brojni projekti lokalnog i globalnog karaktera koji su od velikog značaja za decu sa teškoćama u razvoju.
OŠ “Mile Dubljević” Lajkovac je prošlog meseca i zvanično potpisala ugovor za projekat na temu inkluzije, po nazivom “Prihvatanje različitosti kao ključ uspeha”, koji je Fondacija Tempus odabrala u ovoj godini u okviru prvog konkursnog roka Erazmus+ projekata. Projekat traje 18 meseci, a za njegovu realizaciju odobrena su sredstva u iznosu od 17.908,00 evra.
Obaveštenje da je školi u Lajkovcu odobren Erazmus + projekat dobijeno je u drugoj polovini avgusta, ali je potpisivanje ugovora bilo početkom novembra i to je zvaničan početak projekta koji traje 18 meseci. Odmah nakon potpisivanja ugovora Nacionalna agencija je na namenski račun uplatila 80 % od odobrenih sredstava.

Biljana Žijović, direktorka OŠ “Mile Dubljević” u Lajkovcu, poseban naglasak stavlja na najvažnije ciljeve, ali i sam tok projekta:
“Naš projekat ima 4 cilja.
Prvi je unapređenje kompetencija nastavnika u oblasti učenja i podučavanja, kroz uvođenje nastavnih metoda prilagođenih učenicima sa razvojnim teškoćama.
Drugi cilj je jačanje saradničke mreže između nastavnika, učenika i roditelja sa ciljem stvaranja školske sredine u kojoj je inkluzivnost jedna od glavnih vrednosti.
Treći cilj je razvijanje procedura i mehanizama uspešne adaptacije, praćenje napredovanja i tranzicija učenika sa razvojnim teškoćama u srednju školu.
Četvrti cilj je razvijanje kompetencija direktora u oblasti rukovođenja školom u okvirima inkluzivnog obrazovanja.
Projektom su predviđene aktivnosti mobilnosti tj. posmatranje na radnom mestu i dva kursa. Nakon toga sledi implementacija naučenog u našoj školi, drugim školama naše opštine i okruženja, kao i u lokalnoj zajednici.
Jedan kurs, na koji ide tri nastavnika i koji traje 5 dana i posmatranje na radnom mestu, na koje takođe ide tri nastavnika i traje 5 dana realizovaćemo u maju. Za drugi kurs, čekamo potvrdu. Projekat je veoma zahtevan, svaki korak se ocenjuje. Kao škola imamo veliku odgovornost, ali je to svojevrsni izazov. Ono što bih istakla na početku realizacije jeste da smo za ovo kratko vreme kontaktirani iz dve škole. Jedna je u Španiji, druga u Turskoj. Njihovi nastavnici žele da dođu i budu gosti naše škole. Nastavnike iz Španije ćemo ugostiti od 28. septembra do 2. oktobra, a nastavnike iz Turske najverovatnije u drugoj polovini aprila. Veoma se radujem tome jer je to svojevrsna razmena iskustava, koja će unaprediti naše kompetencije. Ovaj projekat je našu školu povezao sa svetom.”