Tokom meseca februara u svim Europromovim objektima, uključujući naravno i prodajni objekat u Lajkovcu, u centru pažnje su pored svih domaćih prizvoda, posebno domaći proizvodi iz našeg kraja. Tim povodom, na konferenciji za novinare u sedištu Europroma u Lukavcu predstavljene su dve firme iz našeg kraja, ali i Marko Dević učenik Tehničke škole učesnik kampanje „30 za ponos“.
Tokom prethodnih šest godina kampanje u kojoj su promovisani domaći proizvodi, svi domači proizvođači zabeležili su rast. Ilustracije radi, mlekara Kačarević ostvarila je rast od čak 50%, dok je mlekara Agromaja ostvarila rast od impozantnih 60%. Sve je to ostvareno zahvaljujući približavanju proizvoda kroz kampanju DANI DOMAĆIH i markentiškoj podršci malim proizvođačima, naglasila je Bojana Perić PR menadžer Europroma i pojasnila:
„Mi smo ovu priču pokrenuli pre punih šest godia i veliki deo javnosti i potrošača već je upoznat sa robnom markom Domaće i to je jedna od inicijativa preduzeća Europrom koju je podržalo desetak lokalnih proivođača. Kao što sam naziv kaže reč je o proizvodima koji su proizvedeni u našim krajevima , a sirovine koje ulaze u sastav ovih proizvoda su takođe iz naših krajeva, dok preko 300 ljudi radi na stvaranju ovih proizvoda“.
Naglašeno je i da su svi proizvodi visokog kvaliteta, da ne sadrže štetne aditive, da su u pitanju proizvodi po staroj recepturi, uz novi koncept proizvodnje. Posebno je naglašeno da priča oko robne marke Domaće podstiče lokalni i regonalni razvoj , doprinosi da se njihovi proizvodi nađu na policama , ali i da ti proizvođači šire svoje poslovne pogone i samim tim zapošljavaju sve veći broj radnika.
Sir, kajmak, kačkavalj, hleb, meso, kolači, krem , čokolada i sokovi , proizvedeni u našem kraju, mogu se naći u svim prodajnim objektima Europroma. A tokom meseca februara, desetak proizvoda od osam domaćih proizvođača biće na akciji, kako bi se potrošačima učinili još dostupnijima, a za svaki od njih biće organizovana i degustacija proizvoda.
Aleksandar Beljić, predstavnik Pekare Beljić, koja sada već funkcioniše u novom objektu od 400 proizvodnih kvadrata, je ovom prilikom istakao: „Zahvajujući opremi koju posedujemo možemo da proizvedemo do 15 000 jedinica u tou 24 sata . U pitanju su integrali proizvodi. Posebno ističemo hleb sa ognjišta, koji je hleb 100% brašno koje se dobija mlevenjem celog zrna pšenice, pored kvasca soli i vode nema dodatnih primesa. Obrada ovog testa se vrši ručno, a pečenje hleba u pećima na drva. Distribucija se vrši direktno iz peći na police“.
Ukazujući na odličnu saradnju sa Europromom i Domaćim trgovinskim lancem, Mileta Bojanić, zamenik direktora mlekare Agromaja istakao je da je u pitanju mlekara koja postoji i radi deset godina i opisujući decenijski put ka uspehu je rekao: “Počeli smo u jednoj prostoriji od 70 kvadrata, sa sedam zaposlenih i samo 350 litara mleka. Posle deset godina rada imamo moderan objekat od 1 500 kvadrata , otkupljujemo 20 tona mleka od 440 proizvodjača i 38 zaposlenih. Proizvodimo tri proizvoda : kačkavalj Krstaš sa 35% mlečne masti u suvoj materiji , novi proizvod je topljeni sir za mazanje koji podseća na zdenku a sadrži 25% mlečne masti u sebi i treći proizvod je urda – značajan proizvod onima koji se bave pekarstvom. Poseban akcenat je na kvalitetu proizvoda počev od analize ulazne sirovine u našoj labaratoriji koju posedujemo i dvostruka pasterizacija proizvoda. Proizvode plasiramo na području Srbije i Crne gore“.
O kampanji „30 za ponos“, u okviru koje u ovog godini – godini jubileja Europrom predstavlja uspešne mlade ljude i decu iz valjevskog kraja, Bojana Perić je osetila potrebu da još jednom pojasni ciljeve kampanje: „Ideja kampanje nije da Europrom izdvaja novčana sredstva i finansira njenih 30 učesnika, što nije ni realno, jer bi se radilo o velikim iznosima . Ideja je nešto drugo, a to je da promoviše i da veliki deo svojih resursa u promociji dece koja su uspešna. Da svi mogu da čuju za njih, a njihovim vršnjacima da oni budu uzor. Europrom će kako bi obezbedio promociju za njih izdvojiti milion dinara . Podsećam da će se na bilbordima od marta naći upravo njihova lica, zajedno sa kratkim informacijama o njima i njihovim uspesima. Već naredne nedelje počije snimanje kratkih videao priča o svakom od njih, u trajanju od po pet minuta i ti filmovi će se emitovati putem medija i društvenih mreža. U planu je još nekoliko aktivnosti koje ćemo takođe u potpunosti finansirati“.
U okviru kampanje „30 za ponos“, javnosti je ovoga puta predstavljen učenik valjevske Tehničke škole Marko Dević, koga je uravo škola predložila za kampanju, kao najuspešnijeg učenika škole.
Skromno, ali samouvereno, obraćajuči se na konferenciji za novinare, Marko Dević je rekao da mu je plan da ostane u Srbiji, ali ne isključuje mogućnnost da nakon studija nastavi školovanje u inostranstvu i to iz razloga što bi tamo stekao bolje obrazovanje u oblastima koje njega zanimaju. Predstavljajući se, Marko Dević je rekao:
„Sama činjenica da sam ovde pokazuje da sam nešto uspeo da uradim, ali bih podvukao da sve to što sam ja učinio nije samo moja zasluga, jer na svet nisam došao bez talenta, a taj talenat mi je dao sam Bog. Moj uspeh je u tome što sam te talente uspeo da iskoristim na pravi način. Završio sam osnovnu školu u Dračiću i uporedo išao u Muzičku školu u Valjevu. Bio sam đak generacije. Sviram klarinet i na tom polju sam takođe ostvario neke uspehe. Bo sam dva puta prvi na Međunarodnom festivalu muzike. Nakon toga upisao sam Tehničku školu, sa željom da se bavim kompjuterima. Najbolji sam učenik ove škole, trenutno po uspehu. Trenirao sam rvanje, a trenutno treniram džudo. Sve što radim, radim iz ljubavi. Takmičio sam se iz mehanike, učestvovao na Balkan junioru sa još sedam zemalja sveta, takmičenje iz mehatronike što je spoj programiranja , mašinstva i robotike… Upravo se spremam za fakultet u Novom Sadu“.