U nastavku kampanje “Dani domaćih” u objektima “Europrom” – a, tokom meseca maja potrošače očekuju “Dani Meggle” – a!
Proizvodi kompanije Meggle, koja se bavi proizvodnjom mlečnih proizvoda, su tokom maja u svim trgovinama Europroma na promociji. Svi proizvodi ovog brenda mogu se kupiti po povoljnim i akcijskim cenama, a potrošači mogu učestvovati i u nizu drugih promotivnih aktivnosti.
Mnogi će se zapitati, kako je nemački brend dospeo u kategoriju domaćeg proizvoda!? Odgovor je jednostavan i logičan: Meggle jeste nemački brend, ali je kompanija koja svoje resurse crpi iz domaće proizvodnje, a i sam proces proizvodnje odvija se u Kragujevcu. S obzirom da se domaćim proizvodom smatra proizvod koji je proizveden na domaćem tržištu, od domaćih resursa, proizvodi kompanije Meggle mogu se s pravom smatrati domaćim proizvodima.
PR menadžer kompanije Europrom Bojana Perić podsetila je na rezultate kampanje “Kupujmo domaće” koju je inicirao Europrom i DTL, kao i druge pojedinačne kampanje, ali je naglasila da je ono što bi dalo opipljiviji i vidljiviji rezultat nacionalna kampanja: “To je praktično opredeljenje o kupovini domaćih proizvoda i podizanju domaće privrede. Veliki je broj zemalja koje to već rade. U Crnoj Gori recimo pre godinu dana je pokrenuta nacionalna kampanja „Kupujmo domaće“ i pokrenuta je od strane Vlade Crne Gore i njihove državne privredne komore i ima za cilj prvenstveno da promoviše domaće proizvode i domaće proizvodjače. Prevashodno ističu kvallitet proizvoda i u šest velikih trgovačkih lanaca su najpre obeležili domaće proizvode. To su uradili kako kupac ne bi imao dilemu o kakvom proizvodu se radi . Oni su posebno naglašavali da to nije samo akcija već opredeljenje države. Na žalost kod nas postoji klima da ono što je tudje je bolje od našeg. I upravo promena te navike treba da bude zajednički zadatak i prodavaca i proizvodjača , ali i medija i države. Crna Gora je saopštila da je posle samo mesec dana 70% gradjana je prepoznalo domaće proizvode i kupovina tih proizvoda je vidno povećana“.
Bojana Perić je i ovoga puta naglasila da nije u pitanju bojkot strane robe, već čuvanje domaće, a da je kampanja Europroma pokazala i dala zavidne rezultate i da su ovakvi koraci neophodni u vremenu koji dolaze.
Desimir Tadić, vlasnik Europroma je naglasio da mediji moraju imati svoje mesto u promociji domaćih proizvoda. „ Ako država Srbija dozvoli da promocija pripadne stranim proizvodima na policama, tada ćemo pogasiti sve one koji rade u Srbiji. Svi moraju da rade na podizanju svesti gradjana o kvalitetu i značaju domaćih proizvoda.”
Vlasnik Europroma je svoj stav ilustrovao jednim primerom vrednim pažnje:” Europrom je 20 godina branio proizvodnju Valjevske pivare. U našim trgovinama 90% čini “Valjevsko pivo” , a samo deset posto su ostala piva. Zamislite samo taj lanac trgovina gde smo plasirali Valjevsko pivo i održali smo ga, ne samo u ponudi već i u svesti kupca. Tako treba da i država postupa , da shvati da je važno gradjanima približiti značaj domaćih proizvoda koji pre svega moraju biti kvalitetni. Mi na tome insistiramo.“
Višnja Stanković menadžer prodaje i marketinga kompanije Meggle rekla je, da jeste reč o nemačkom brendu, ali da sve ostalo jeste domaće, iz Srbije. „Prisutni smo na tržištu Srbije već osam godina, dolazimo iz Bavarske , Meggle postoji 125 godina i porodična je firma. U Srbiji smo u Kragujevcu preuzeli mlekaru “Mladost”. Unapredili smo mlekaru novom opremom, novim proizvodnim programom i povećali broj radnika. Nekad ih je bilo 30 , a sada preko 150. Jako je bitna ta sirovina i ona nas opredeljuje da možemo da kažemo da smo domaća kompanija. Svo sirovo mleko koje dolazi kod nas i koje preradjujemo dolazi iz Srbije . Jako nam je bitno da sirovina bude domaća i kvalitetna. Prerađujemo oko 125 000 litara sirovog mleka dnevno. U protekle četiri godine počeli smo izvoz u zemlje EU i u Rusiju . Upravo tamo možete naći naše proizvode koji su proizvedeni u Srbiji. Bitno nam je da se širi svest potrošača da znaju šta kupuju i da su to proizvodi koji dolaze iz Srbije. Kontrolu kvaliteta proizvoda kompanije Meggle vrše službe i EU i Srbije, što je dodatna garancija kvaliteta.“
Pored najave da će “Dani domaćih” u objektima “Europrom” – a tokom meseca maja biti u znaku Meggle proizvoda, ključna poruka jeste državi, koja treba da pruži podršku u vidu nacionalne kampanje. “Ta priča i treba da krene od vrha, jer to je vetar u leđa i proivodjačima i kupcima i nama prodavcima. Ostaje da se nadamo da će to biti prepoznato, mi nećemo odustati“, naglasila je PR menadžer kompanije Europrom Bojana Perić.