Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, u saradanji sa Kancelarijom za IT, NALED-om i Evropskom bankom za obnovu i razvoj, omogućava građanima registraciju na portalu eUprave kako bi postali eGrađani.
Portal euprava.gov.rs predstavlja jedinstveno elektronsko mesto preko kojeg se može pristupiti najvažnijim informacijama i elektronskim uslugama za građane i privredu, a eGrađani su svi korisnici elektronskih usluga na ovom portalu, koji digitalnim putem dolaze do svih potrebnih informacija i usluga.
Građani koji žele da koriste sve usluge eUprave i postanu eGrađani mogu u šalter salama gradskih i opštinskih uprava da dobiju pomoć u kreiranju naloga na Portalu eUprava. To im pruža mogućnost da u svakom trenutku, putem mobilnog telefona ili tableta, upišu dete u vrtić ili školu, zakažu termin za izdavanje ličnih dokumenata ili obave bilo koju od 500 procedura vezanih za najvažnija životna dešavanja.
Svaki eGrađanin može da pristupa Portalu eUprava na bezbedan i pouzdan način i može potvrdi svoj identitet u digitalnom svetu pomoću mobilnog telefona. Administrativni radnici će ih upoznati sa alatima elektronske uprave i ohrabriti da te alate više koriste, pogotovo u vreme pandemije, kada je važno da izbegavamo gužve i duga čekanja u redovima pred šalterima
Prema analizama NALED-a, susret s birokratijom, pogotovo kada to uključuje odlaske na šaltere brojnih institucija, često je jedan od glavnih razloga za nepoštovanje propisa ili neplaćanje dažbina, zbog kojeg građani i privreda nalaze druge načine da završe procedure, što vodi rastu sive ekonomije i drugim neželjenim posledicama.
Svake godine administrativno opterećenje privredu košta čak 1,4 milijardi evra i usluge eUprave direktno doprinose da se to opterećenje smanji. Zato pored građana, cilj je da se podstaknu i privrednici da krenu da koriste brojne digitalizovane procedure za pravna lica i uz uštedu vremena i novca, pomognu i razvoju svog biznisa. U najpreduzimljivijim gradovima i opštinama otpočelo je uveliko postavljanje šaltera i imenovanje poverenika za eUpravu širom Srbije.
Do sada su građani imali ograničen pristup podacima na portalu eUprave, međutim, dvofaktorskom registracijom oko 98% usluga im je dostupno. Između ostalog građani će imati uvid u podatke o prebilvalištu, biračkom mestu, biće dostupni podaci Nacionalne službe za zapošljavanje, izvodi iz matične knjige rođenih i venčanih, kao i podaci lokalne poreske administracije. Takođe, dobijaćete podsetnik o isteku važenja ličnih dokumenta.
Osim građana, na portalu će moći da se registuju i preduzetnici i privredna društva.
Na linku: – https://we.tl/t-eAZ43k3Dsb se nalazi i promotivni i edukativni video eGrađanin.
eGrađanin – promotivni materijali:
- Kako postati eGrađanin – objašnjava postupak registracije i prijave na Portal eUprava;
- eUsluge za građane;
- eUsluge za privredu;
- Vodič za eID za lokalne samouprava;
- Vodič za eDostavu za lokalne samouprava.