ISKUSTVA OBOGAĆENOG JEDNOSMENSKOG RADA U ŠKOLI U BOGOVAĐI POZITIVNA

Izdvojeno odeljenje u Bogovađi lajkovačke OŠ “Mile Dubljević prezentovalo je na kraju prvog tromesečja dosadašnje rezultate pilot projekta “Obogaćen jednosmenski rad”, koji je startovao početkom ove školske godine. Pored učenika i roditelja, deset nastavnika koji su prezentovali prve rezultate, ovom činu prisustvovao je i prosvetni inspektor, kao i koordinator projekta Dražen Milosavljević, u ime Školske uprave Valjevo, inače bivši pedagog lajkovačke škole.

“Evo, na kraju prvog tromesečja, učenici i nastavnici su pozvali roditelje da pokažu šta su to uradili od 16. septembra do danas. Prvi utisci su odlični. Deset nastavnika radi na ovom projektu, radionice su dobro isplanirane, što je ključ uspeha u ovom slučaju, jer bez dobre oeganizacije to ne može da se realizuje kako treba. Deca su dobro organizovana, skoro su stopostotno zainteresovana, svega dva – tri učenika ne pohađa ovo. Sve je na dobrovoljnoj bazi, dva do tri puta nedeljno. Učenici ostaju posle redovnih časova, ako ne mogu, imaju mogućnost dogovora sa nastavnicima. Užinu dobijaju besplatno od lokalne samouprave i to je jedna dobra stvar u ovoj priči. Opšti stav i nastavnika i roditelja i učenika jeste da se na ovaj način može puno toga naučiti i da učenici na ovaj način stiču funkcionalna znanja širokog spektra,”rekla je Biljana Žujović, direktorka OŠ “Mile Dubljević”.

Nakon priredbe učenika i prezentacije prvih rezultata, održan je i radni sastanak na kome su rezimirani svi dosadašnji rezultati projekta, uz pokušaj da se uoče eventualni nedostaci, kako bi se što kvalitetnije isplanirao dalji rad i funkcionisanje. Direktorka Žujović je naglasila i da će se založiti, da se isti koncept uvede i u školi u Bajevcu, nakon njene rekonstrukcije, jer tu ima uslova za realizaciju projekta “Obogaćeni jednosmenski rad.”

Nastavnik biologije u školi u Bogovađi Aleksandra Milosavljević kaže, da su učenici zadovoljni, reklo bi se i roditelji, kao i nastavnici i da se nada uspešnoj realizaciji projekta tokom ove školske godine, a i narednih godina. Kaže i da je primetno kod dece da imaju više volje i dodaje: ” Deca u školi završe domaće zadatke, imaju mogućnost da nauče više, a i da im se neki sadržaji za koje nema dovoljno vremena na časovima više približe. Ovo im je zanimljivo. Rasterećeniji su…Mi u stvari u toku tog jednosmenskog rada imamo vremena da kažemo deci sve ono što bismo voleli, a nemamo vremena tokom redovnih časova i onda koristimo to vreme. Roditelji su sve lepo prihvatili, samo malobrojni u startu nisu. Sve u svemu, iskustvo je pozitivno, rezultati su dobri, držaćemo se plana, eventualno uz neke sitne korekcije.”

U ovom momentu školu u Bogovađi pohađa svega četvoro ili petoro dece azilanata, koji su takođe uključeni u projekat. Bilo ih je u prethodnom periodu znatno više, ali su otišli, s ti što se očekuje novi priliv dece azilanata. Kako saznajemo, deca azilanata su se takođe odlično uklapala u ovaj projekat.

I pored svih strepnji i prvobitnih predrasuda, reklo bi se da je za sada projekat “Obogaćenog jednosmenskog rada” ispunio očekivanja učenika i roditelja, kao i da bi bilo realno da će se naredne školske godine njegovoj realizaciji priključiti još izdvojenih odeljenja, za početak bar škola u Bajevcu.

Related posts