OŠ “Mile Dubljević Lajkovac pojavila se na spisku 204 škole u Srbiji, koje će u novoj školskoj godini imati jednosmensku nastavu. I roditelji i učenici su zatečeni ovom informacijom i pitaju se kako će to izgledati. Kako saznajemo, u matičnoj školi u Lajkovcu neće u novoj školskoj godini biti nikakvih promena, a novine se odnose na Izdvojeno odeljenje u Bogovađi, kroz pilot projekat “Obogaćen jednosmenski rad”.
Naime, po tom konceptu koji će u novoj školskoj godini zaživeti u Srbiji, đaci će u popodnevnim satima imati slobodne aktivnosti, a Ministarstvo prosvete osmislilo je 50 aktivnosti na koje će učenici moći da utroše popodne.
Novi model nastave biće organizovan u svim školama u kojima postoje uslovi za to. Mnoge već ispunjavaju uslove, a u nekim objektima u toku su građevinski radovi, kako bi prostor bio prilagođen novim potrebama.
Deca će posle redovne nastave moći da se posvete nekoj aktivnosti koju škola bude izabrala: radionice iz programa “Škola bez nasilja”, prevencija zloupotrebe psihoaktivnih supstanci, prevencija zavisnosti od video-igara i interneta, radionice o reproduktivnom zdravlju…
Takođe, biće organizovani dodatni časovi obaveznih nastavnih programa, dopunska nastava, pripreme za takmičenja, priprema za polaganje završnog ispita, škole crtanja, stranih jezika, sporta, lepog pisanja i izražavanja…
Plan je i da se sa lokalnim samoupravama ili sa školom napravi dogovor da se deci obezbedi obrok, koji će biti besplatan.
Kako saznajemo, kada je u pitanju Lajkovac, reč je o “obogaćenom jednosmenskom radu”, koji će biti realizovan u Izdvojenom odeljenju u Bogovađi, potvrdila je za portal LAJKOVAC NA DLANU Biljana Žujović, direktorka OŠ “Mile Dubljević.
“Informacije iz novina nisu u potpunosti tačne. Reč je o pilot projektu “Obogaćen jednosmenski rad” koji će se realizovati u IO u Bogovađi. U tom smislu je naša škola na spisku tih 240 škola. U matičnoj školi u Lajkovcu režim rada ostaje nepromenjen.
U Bogovađi će časovi redovne nastave biti realizovani kao i do sada u prvoj smeni, a nakon toga će učenici dva do tri puta sedmično ostajati u školi i baviti se raznim aktivnostima.Odlaziće u prirodu da istražuju okolinu,imaće radionice vezane za zdrav život, nenasilje i slično, a praviće i spotove, fotografije, spremaće priredbe, proučavaće kulturu drugih zemalja, baviti se sportom itd..Naravno, biće tu i školskog gradiva i priprema za završni ispit, ali na jedan drugačiji način.To nikako nije ni dodatna,ni dopunska,ni pripremna nastava, a ni čuvanje školske dece nakon časova. Sve će biti orjentisano na sticanje funkcionalnih znanja.
Deci je pružena mogućnost da besplatno svoje slobodno vreme iskoriste na najbolji i najkvalitetniji način u cilju sticanja novih znanja i veština. Sve aktivnosti će sa učenicima realizovati njihovi nastavnici uz pomoć stručne službe i svih nas. Za vreme boravka imaće užinu koju će finansirati lokalna samouprava.Važno je naglasiti da je sve na dobrovoljnoj bazi uz saglasnost roditelja i potpuno fleksibilno.Zainteresovanost roditelja je velika, a da li će projekat ispuniti očekivanja učenika i roditelja i da li će se naredne školske godine priključiti još izdvojenih odeljenja ostaje da vidimo. Ja sam uverena da hoće.”