Na jubilarnim 40. „Danima dečje poezije i proze“, koji su juče održani u Dragincu, učenica osmog razreda Teodora Živković, član Literarne sekcije „Raspevano pero“ Osnovne škole „Mile Dubljević“ iz Lajkovca, osvojila je prvu nagradu za poeziju.

Na sastanku Organizacionog odbora, održanom 6. oktobra u Biblioteci Vukovog zavičaja u Loznici, žiri je ove godine pregledao 617 radova, od čega 436 pesama i 181 priču. Na konkursu je učestvovalo 86 škola: sa teritorije Republike Srbije 55, iz Crne Gore 19 škola i iz Republike Srpske 12 škola. Razmatrajući pristigle radove, žiri je doneo odluku da Prvu nagrada za poeziju dodeli Teodori Živković, učenici 8/3 razreda OŠ „Mile Dubljević“ iz Lajkovca, za pesmu „Ako je pesma — neka je o ljubavi“.



Ovaj značajan uspeh potvrđuje kontinuitet kvalitetnog rada i ljubavi prema pisanoj reči koju neguje lajkovačka škola, čija je mentorka takođe pohvaljena za angažovanje i podsticanje učenika na stvaralaštvo. OŠ „Mile Dubljević“ dobla je Pohvalu za poslate radove i njihov kvalitet.

Svečana dodela nagrada održana je u Osnovnoj školi „14. oktobar“ u Dragincu. Manifestacija „Dani dečje poezije i proze“ u Dragincu održava se od 1985. godine i predstavlja jednu od najuglednijih smotri dečjeg literarnog stvaralaštva. Sam program Dana dečje poezije i proze deo je šireg kalendara “Oktobarskih dana” u Dragincu, u kojima se, pored poetskih susreta, organizuju i tematske večeri, memorijalni kros, tribine i obeležavanje godišnjice stradanja stanovnika ovog kraja 1941. godine.

Organizatori su pripremili topao doček, bogat kulturno-umetnički program i druženje sa pesnicima Urošem Petrovićem i Ljubomirom Ćorilićem. Specijalni gost manifestacije bio je poznati književnik Uroš Petrović, koji je svojim zagonetkama i interaktivnim nastupom oduševio sve prisutne učenike i mlade stvaraoce.

Ovo priznanje za Teodoru, Literarnu sekciju „Raspevano pero“ i za školu „Mile Dubljević“ iz Lajkovca predstavlja i podsetnik da poezija i uspomene žive zajedno u stihovima, u rečima i u sećanju na one koji su stradali.