KORAK BLIŽE INKLUZIVNOJ ŠKOLSKOJ KLIMI

U OŠ „Mile Dubljević“ u Lajkovcu juče je održana subedukativna radionica u okviru projekta „Pedagoški asistent za decu sa smetnjama u razvoju- obavezno zanimanje u inkluzivnoj školi“.

Na edukativnoj radionici govorili su: Nikola Savić (Savetnik spoljni saradnik Ministarstva prosvete za inkluzivno obrazovanje) i Iva Jevtić (master pedagog) na temu: Roditelji i nastavnici kao akteri inkluzivne školske klime.

Predavanje u okviru radionice je bilo usmereno na značaj zajedničkog delovanja roditelja i nastavnika u stvaranju inkluzivne školske klime koja podržava sve učenike, posebno one iz socijalno nepodsticajnih grupa, decu sa smetnjama u razvoju, decu pripadnike nacionalnim manjinama, i druge učenike iz osetljivih društvenih zajednica, sve u cilju unapredjenja kvalitetnog inkluzivnog obrazovanja u zajednici.

Radionica je realizovana u okviru projekta „Prava deteta su ljudska prava“ koji podržava Delegacija Evropske unije, a sprovodi Užički centar za prava deteta i udruženje Bazi Mili.

U ime organizatora tribine, predsednica Udruženja Bazi Mili Milica Nikolić je po završetku radionice rezimirala:  

“Problem čijem rešenju ovim projektom želimo da doprinesemo je izostanak adekvatne podrške za učenike sa smetnjama u razvoju- nedostatak pedagoških asistenata za decu sa smetnjama u razvoju u školama i visoko postavljeni kriterijumi za angažovanje istih- “Pravilnikom o uslovima i standardima za finansiranje ustanove koja obavlja delatnost osnovnog obrazovanja i vaspitanja”, čiju izmenu zagovaramo.

S toga smo na radionici govorili i o značaju i ulozi defektologa u inkluzivnom obrazovanju odnosno o svim ulogama koje bi defektolog trebalo da preuzima u inkluzivnoj školi, a koje se odnose na saradnju sa nastavnicima, roditeljima i učenicima.

Udruženje Bazi Mili je pokrenulo inicijativu da se uvede pedagoški asistent za učenike sa smetnjama i invaliditetom u redovne škole, kao obavezno zanimanje. Naše istraživanje u redovnim osnovnim školama je pokazalo da 100% ispitanih prosvetnih radnika smatra da je neophodno uvesti pedagoškog asistenta jer je to pomoć i njima u radu sa učenikom sa smetnjama i invaliditetom koji ima IOP. Više o tom istraživanju pogledajte u pdf brošuri https://bazimili.org.rs/pedagoski-asistent-za-decu-sa-smetnjama-u-razvoju-obavezno-zanimanje-u-inkluzivnoj-skoli/

Nesumnjivo je da momentom omogućavanja usluge pedagoškog asistenta u redovnom obrazovanju neće nestati sve nejednakosti sa kojima se deca i mladi sa smetnjama u razvoju suočavaju, ali predstavlja jedan od osnovnih preduslova za inkluzivno obrazovanje i jednak pristup sistemu obrazovanja na svim nivoima kao i preduslov za uključenost u zajednicu. Uspostavljanjem mogućnosti za ostvarivanja prava na obrazovanje bez diskriminacije i na

osnovu jednakih mogućnosti prekinula bi se dugogodišnja praksa kršenja prava mladih sa invaliditetom i postupanja koja su u suprotnosti sa članom 24. Konvencije o pravima osoba sa invaliditetom.”

Related posts

Leave a Comment