Jedan događaj u okviru manifestacije “Dani Lajkovca” gotovo da je zasenio sve ostale. Kulturni centar „Hadži Ruvim“ priredio je u Gradskoj kući program pod nazivom “Praskozorje” – izložbu i reviju savremenog kostima Milinke i Milve Ignjatović.
Povrh svega, izložba i revija savremenog modnog dizajna u Gradskoj kući realizovana je uz sjajan koncert magistra violine Nikole Stankovića.
U ime organizatora, direktor Milutin Ranković pozdravio je prisutne, predstavio renomirane gošće i izrazio ogromno zadovoljstvo što lajkovačka publika ima priliku da vidi ovu izložbenu postavku i prisustvuje reviji modela Milinke i Milve Ignjatović.
Nišlijka Milva Ignjatović, modna kreatorka i predsednica udruženja „Evro žena“, čije ime je u prevodu ptica sokolica za moto svog poslovanja ima : “I AKO MI REŽETE KRILA, JA I DALJE LETIM SRCEM”.
“Nisu to samo izvorni modeli, narodna ili gradska nošnja, onako kako su nekad izgledali, nego smo stare motive preneli na haljine i druge savremene odevne predmete. Osim pirotskih šara, tu su i kosovski vez, moravski i niški vez, za koji ljudi i ne znaju da postoji. Posle mnogo godina, otvorile smo Srbiji evropska vrata mode”, podsetila je i u Lajkovcu Milva Ignjatović.
Izložbena postavka sadržala je nekoliko desetina zadivljujućih eksponata, a revija je ispraćena ovacijama posetilaca.
Modele vanserijskih autorki ponele su sa na reviji u Gradskoj kući sa posebnim zadovoljstvom u znak pune podrške i brojne Lajkovčanke.
Prikazane kreacije su zaista delovale impresivno i svaka žena bi poželela da ima nešto iz kolekcije, jer i najmanji detalj koji su kreirale majka i ćerka Ignjatović može i najjednostavniju haljinu pretvoriti u glamurozan svečani model.
O ovom nesvakidašnjem događaju u Lajkovcu, u udarnom terminu u godini za kulturna zbivanja, Aleksandra Tanić, istoričar umetnosti je o autorkama, njihovom stvaralaštvu i tragu koji ostavljaju rekla:
“Izložba pod nazivom „Praskozorje“, čiji su autori akademska modna kreatorka Milinka Ignjatović i modna dizajnerka Milva Ignjatović, posvećena je srpskoj tradiciji i kulturi, gde se sa velikom pažnjom i autentičnom stvaralačkom mišlju pristupa implementaciji tradicionalnih motiva u kulturu savremenog odevanja i promišljanja mode. Kroz brojne projekte u kojima su učestvovale i kroz koje su iznova donosile jedinstvenu interpretaciju tradicionalnih odevnih elemenata, može se reći da njihova misija ostaje usmerena na revitalizaciju tradicionalnih tekstilnih veština. Sa posebnim akcentom neguju nasleđe srpske narodne i građanske nošnje.
Milinka Ignjatović magistrirala je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, na odseku za savremeni kostim kod profesorke Anđelke Slijepčević. Kao kreatorka nekadašnjeg niškog „Niteksa“ dobila je dve Srebrne i pet Zlatnih košuta. Pobednica je EUROFASHION-a (evropska moda) 1970. godine, a dobitnica je i više od 40 nagrada ULUPUDS-a.
Milva Ignjatović, završila je Matematičku gimnaziju, a doktorirala je na Ekonomskom fakultetu u Beogradu. Odlučuje da nastavi sa razvojem i obnavljanjem stare porodične tradicije pokrenute pre više od 150 godina, krenuvši stopama prabake koja je posedovala tkačnicu pirotskih ćilima u Pirotu, i bake koja je bila modista i sama po meri šila odevne predmete.
S obzirom na to da su bile upoznate sa činjenicom da u modnoj konfekciji ponestaju kvalitetni kadrovi, one zajedno pokreću sopstvenu edukacionu radionicu 2016. godine sa idejom da podele svoje znanje, najpre sa ugroženim ženama iz Sigurne kuće u Nišu, zatim samohranim majkama, Romkinjama i ljudima iz teže zapošljivih kategorija. To je bio glavni motiv za pokretanje udruženja „Evrožena“ 2018. godine, gde je Milinka Ignjatović predsednik a Milva Ignjatović PR udruženja. Iste godine potpisuju ugovor o saradnji sa udruženjem „Jefimija Velika Hoča“ i pokreću edukacione radionice širom Srbije, u kojima se obnavljaju starih zanati poput vezenja, tkanja, šivenja, krojenja, pustovanja vune, a najinteresantniji detalj radionica svakako čini visoko stilizovani kosovski zlatovez i terzijski vez.
Kroz rad ovog udruženja, Milinka i Milva promovišu srpsku kulturnu baštinu i modu širom dijaspore, čuvajući na taj način od zaborava ne samo estetske vrednosti, već i kulturni identitet naroda.”
Lajkovačka publika je imala priliku da vidi jedinstvenu izložbu i reviju poput onih prikazanih u srpskoj prestonici na Danima evropske baštine, po našoj dijaspori širom sveta, posebno i Danima srpske kulture u Parizu, gde je čuveni fotograf iz Voga slikao dve haljine Milinke Ignjatović i publikovao ih u Vogu i Kosmopolitenu.
Jedno je sigurno, ovakvi događaji se ne propuštaju, dalo se čuti iz publike.
Dileme nema, lajkovačka publika je bila inpresionirana viđenim i doživljenim.