Nacionalni dan davanja, koji se ove godine 9. oktobra obeležava po četvrti put, posvećen je jednom od najhumanijih ciljeva – donacijama hrane.
Naime, u Srbiji na granici apsolutnog siromaštva živi 7 odsto stanovništva, odnosno, gotovo pola miliona ljudi. U riziku od siromaštva je gotovo četvrtina populacije (23,2%), dok su količine donirane hrane trenutno nedovoljne. Sa druge stane, prema procenama, u Srbiji se dnevno baca 2 miliona kilograma hrane.
Vreme je da se to promeni i da hrana stigne do onih kojima je najpotrebnija.
U saradnji sa organizacijama koje su posvećene podršci najugroženijem stanovništvu: Banka hrane Beograd, Federacija banaka hrane Srbije, Fondacija SOS Dečija sela Srbija, Fond Humano srce Šapca i ADRA Srbija – Adventistički razvojni i humanitarni rad, pokrenuli su akciju prikupljanja sredstava za kupovinu paketa hrane.
Osnovni paket namirnica sadržao bi 10 kg brašna, 1 litar ulja, 1 kg pirinča, 2 kg pasulja, 1 kg testenine, 1 kg soli, 2 kg šećera, 5 komada pašteta od 150g, 5 komada mesnih narezaka od 150g i 5 komada sardina od 125g, 500g keksa i 700g marmelade i može da zadovolji potrebe četvoročlane porodice za najmanje mesec dana.
Ovogodišnjem Nacionalnom danu davanja prethodi velika medijska kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i osnivanje Inicijative „Spasimo hranu“ u realizaciji Koalicije za dobročinstvo.
Ciljevi kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost” su: podizanje svesti o potrebi za većom podrškom najugroženijem stanovništvu, povećanje donacija hrane kroz senzitivizaciju donatora (građana i kompanija) o potrebama ugroženog stanovništva i načinima za doniranje hrane, prikupljanje sredstava za kupovinu namirnica za ugroženo stanovništvo i unapređenje saradnje korporativnog sektora, organizacija civilnog društva i pojedinaca na polju doniranja hrane.
Kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ se sprovodi u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji realizuje Koalicija za dobročinstvo a koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Koaliciju za dobročinstvo dodatno čine Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.
Predviđeno je prikupljanje sredstava za najmanje 1.000 paketa koji bi bili raspoređeni na 4.000 korisnika.
Uključite se, donirajte i omogućite da se obezbedi što veći broj paketa hrane pred predstojeći zimski period za naše najugroženije sugrađane. Kampanju možete podržati online donacijom na Donacije.rs, slanjem SMS na broj 4540 (cena poruke je 100 RSD sa PDV-om) ili uplatom na namenski račun Srpskog filantropskog foruma, otvorenog za potrebe Nacionalnog dana davanja:
Nacionalni dan davanja je ustanovljen na inicijativu Srpskog filantropskog foruma i Koalicije za dobročinstvo.
Nacionalni dan davanja prvi put je obeležen 2018. godine, 9. oktobra, na dan rođenja Mihajla Pupina, velikog srpskog inovatora i filantropa.
Obeležavanjem i ovogodišnjeg, četvrtog po redu Nacionalnog dana davanja, obnavljamo kulturu davanja i oživljavamo bogatu filantropsku tradiciju našeg društva. Svakim novim Nacionalnim danom davanja skrećemo pažnju javnosti na neki izazov u društvu i prikupljamo sredstva za sistemsku podršku u datoj oblasti.
Prve dve godine podržan je razvoj obrazovnog sistema, prošle godine, tema Nacionalnog dana davanja je bila pristupačnost i solidarnost sa osobama sa invaliditetom. Ovogodišnji Nacionalni dan davanja, posvećen je jednim od najhumanijih ciljeva – donacijama hrane.