U Galeriji Kulturnog centra “Hadži Ruvim” u Lajkovcu sinoć je otvorena samostalne izložbe slika Dejana Bogojevića, multimedijalnog umetnika iz Valjeva, koji se lajkovčkoj publici predstavio sa tridesetak svojih najnovijih radova.
Bogojević je, naime, do sada ima 70 samostalnih i preko 300 grupnih likovnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Objavio je preko 80 autorskih knjiga, zbornika, almanaha i antologija. Prevođen na 20 jezika. Dobitnik je brojnih domaćih i međunarodnih nagrada.
Prilikom otvaranja izložbene postavke pod simboličnim nazivom “Vrtoglavica” autora Dejana Bogojevića, Aleksandra Tanić, istoričar umetnosti je autoru i njegovom stvaralaštvu inspirativno rekla:
„Slikarstvo Dejana Bogojevića otkriva nam se postupno i postepeno, kroz različite zone bojenih polja, od kojih svaka ima sopstvenu funkciju da kroz grupisanje određenih amorfnih oblika i znakova, omogući atmosferu začudnosti, i da njihovim rasporedom i kodiranjem delimično ukaže na poreklo složenog likovnog jezika koji u svom radu razvija. Uzevši u obzir da se Bogojević bavi poezijom koja se zasniva na tradiciji avangardne i neoavangardne eksperimentalne poezije, postaje nam jasnije na koji način treba pristupiti njegovom likovnom stvaralaštvu. Odbacivanje tradicionalnih principa stvaranja u korist pomicanja umetničkog iskustva ka eksperimentu, jedna je od osnovnih karakteristika umetnosti nove linije. Na tom tragu razvija se i potreba za multimedijalnošću, za isprobavanjem različitih stepena mogućnosti oblikovanja sadržaja u određenom mediju. Ovakav način rada mogao bi se shvatiti i kao neka vrsta likovno-jezičke polifonije u kojoj više zasebnih umetničkih izraza rade u službi jedne objedinjujuće primarne ideje, koja se sopstvenim izobraženjima i sklonostima ka samoistraživanju i samootkriću, iznova samoj sebi potvrđuje. Likovne partiture Dejana Bogojevića pred nama se otvaraju poput znakova koji imaju za cilj predstavljanje izvanznakovnih fenomena, bilo da je njihovo poreklo svesno ili podsvesno. Ovde znakovi ostaju u informacijskom smislu još uvek nedogovoreni, niti je za njihovo čitanje potrebno određeno znanje. Oni su na granici saznatljivog i nesaznatljivog, još uvek neprevodivi i tek naslutljivih obrisa značenja. Ukoliko naziv izložbe Vrtoglavica shvatimo kao metaforu za stanje svesti koje prethodi samootkriću, onda smo moguće odgonetnuli jedan mali deo ove kompleksne likovne slagalice, čiji izgled i značenje nikad nisu konačani.”
U okviru Bogojevićeve samostalne izložbe, upriličena je i izložbe izložba u izložbi “Napad” (strip), čiji su autori Dejan Bogojević (scenario), Sara i Ana Živković (crtež).
Obraćajući se, ne po prvi put lajkovačkoj publici, umetnik Dejan Bogojević je naglasio da je izložba u Lajkovcu njegova 71. po redu i prva izložba nakon osam meseci i konačnog popuštanja mera usled pandenije, naglasivši da virtuelni program ni blizu ne može da zameni realnu izložbu. Podsetio je publiku da je ova godina 30.-ta jubilarna godina njegovog plodnog umetničkog rada i istovremeno rezimirao sve ono što je obeležilo prethodne tri decenije u njegovoj radnoj i umetničkoj biografiji, stavivši akcenat na postignute uspehe na domaćem i međunarodnom planu, a posebno na posvećen kontinuiran rad sa decom.
Direktorki Kulturnog centra Snežani Škorić autor izložbe uručio je ovom prilikom svoju sliku, akril na platnu pod nazivom “Puls”. Direktorka Škorić se zahvalila na poklonu i rekla da će Bogojevićeva slika ostati u ustanovi, kao deo kolekcije umetnika koji su u lajkovačkoj galeriji izlagali.
Gradskoj biblioteci Lajkovac je Dejan Bogojević ovom prilikom uručio donaciju od 70 knjiga, koju je u ime lajkovačke biblioteke primio Nebojša Đurić.
U pratećem muzičkom delu programa otvaranja izložbe nastupili su polaznici valjevske Škole bubnjeva Branka Popovića.
Otvaranje izložbe proteklo je u prisnoj i toploj atmosferi, u prisustvu publike kojoj je autor već stari znalac, čije stvaralaštvo dobro poznaju.
Izložba Dejana Bogojevića u Lajkovcu je otvorena za posetioce radnim danima do 3. Jula.