VEČE POSVEĆENO ELEKTRIČNIM LOKOMOTIVAMA JŽ/ŽS, PREDSTAVLJANJE EDICIJE ZORANA MILIĆEVIĆA

Gradska biblioteka Lajkovac u četvrtak, 15. septembra od 19 časova, u velikoj sali Gradske kuće organizuje predavanje posvećeno Električnim lokomotivama JŽ/ŽS i poziva sve zainteresovane da dođu i učestvuju u ovom nesvakakidašnjem događaju u železničarskoj varoši.

Tim povodom svoje knjige, baš na Dan železničara Srbije, predstaviće u Lajkovcu prof. dr Zoran Milićević. U razgovoru sa autorom učestvovaće i Borivoje Grujičić, poslednji šef Vuče vozova u Lajkovcu.

U susret predstavljanju u Lajkovcu svoje neobične i vredne pažnje edicije od deset knjiga , prof. dr. Zoran Milićević je za portal lajkovacnadlanu.rs potencijalnim učesnicima ovog skupa približio svoj rad i svoju strast prema električnim lokomotivama:  

“Edicija pod nazivom ISTORIJA ELEKTRIČNIH LOKOMOTIVA, koja se sastoji od deset knjiga, izdata je u periodu od 2017. do 2021. godine. Štampane su po dve knjige godišnje, jedna u proleće, druga u jesen za Sajam knjiga u Beogradu.

Ovo je bilo moguće pošto sam se dugo pripremao za ovaj poduhvat. Tokom dugogodišnje karijere na železnici prikupljao sam dokumentaciju i knjige o električnim lokomotivama.

Karijeru sam započeo na električnim lokomotivama 1973. godine, u ŽTP „Beograd“ i završio je 2011. godine u Mašinskoj industriji u Nišu, takođe na električnim lokomotivama.

Do penzionisanja, 2015. godine radio sam u prosveti, ali sam nastavio da prikupljam dokumentaciju za ostvarenje svoje stare ideje.

Stručne knjige o lokomotivama i motornim vozovima započeo sam da pišem 1980. godine, kada sam upućen u SSSR na prijem novih elektromotornih vozova. Smatrao sam da bi bilo veoma dobro da mašinovođe i služba održavanja imaju knjigu o novim elektromotornim vozovima iz koje bi stekli znanje neophodno za obavljanje svojih poslova. Tako je nastala moja prva knjiga. Imala je i drugo izdanje.

Nedostatak stručne literature o električnim lokomotivama bio je podstrek da sa nekolicionom kolega započnem pisanje stručnih knjiga o njima. Tako je nastalo još pet knjiga.

Dve knjige smo uradili i za dizel-električne lokomotive.

Samostalno sam napisao udžbenik VUČA VOZOVA, a sa još jednim kolegom udžbenik IZBORNA TEHNOLOGIJA RADA.

Knjige iz edicije ISTORIJA ELEKTRIČNIH LOKOMOTIVA su jedinstven poduhvat. Nijedan autor se nije bavio svetskom istorijom električnih lokomotiva. U mojoj ediciji obuhvaćen je period od oko 110 godina. Prikazane su sve električne lokomotive sveta, od prve iz 1879. do onih nastalih oko 1990. godine. Istine radi, jedan švajcarski inženjer prikazao je u jednoj svojoj knjizi, izdatoj posle Prvog svetskog rata, veliki broj tadašnjih električnih lokomotiva, sa veoma značajnim tehničkim podacima, fotografijama i crtežima. Postoje novije knjige o električnim lokomotivama različitih železničkih uprava. Postoje i knjige koje se bave istorijom električne vuče uopšte ali bez prikaza svih istorijskih električnih lokomotiva.

U periodu posle 1990. nastale su nove lokomotive koje spadaju u savremene pa nisu uključene u ovu ediciju.”

BIOGRAFIJA:

Zoran Milićević je rođen 30. Jula 1949. godine u Beogradu, poreklom je iz Bajevca. Školovao se u Beogradu: 1973. diploma Elektrotehničkog Fakulteta u Beogradu, 1991. magistratura – Elektrotehnički fakultet u Beogradu, 1997. doktorat – Univerzitet u Beogradu.

Ima ogromno i respektabilno profesionalno iskustvo, bogatu profesorsku i nastavničku karijeru, autor je brojnih publikacija, autor i koautor brojnih stručnih knjiga, udžbenika i radova, autor je edicije ISTORIJA ELEKTRIČNIH LOKOMOTIVA u deset knjiga …  

Specijalnosti su mu:  Električna vuča, Železničko mašinstvo, Električne lokomotive, Dizel-lokomotive, Elektromotorni i Dizel-motorni vozovi, Tramvaji, Metroi,  Eksploatacija, održavanje i novogradnja voznih sredstava.

Autor je pet inovacija i tehničkih unapređenja u ŽTP „Beograd“.

Najviša nagrada Zajednice jugoslovenskih železnica (15-to aprilska nagrada ZJŽ 1989. godine).

Ovo je drugi pokušaj organizovanja ovakve večeri u Lajkovcu. Prvi pokušaj bio je na samom početku pandemije, marta 2020. godine, kada su počele prve zabrane okupljanja.

Dakle, velika sala Gradske kuće, četvrtak 15. septembra, od 19 časova. Veče sa dosta simbolike, na Dan železničara, u železničarskoj varoši nastaloj prolaskom prvog voza.

Related posts

Leave a Comment

nineteen + 10 =