U Izdvojenom odeljenju Osnovne škole “Mile Dubljević” u Bogovađi, realizovana je druga po redu planirana radionica ovog proleća “Običaji naroda srpskog, naroda romskog i naroda dece azilanata”, pripremljena kroz sekcije škole. Teme radionice bile su Ivanjdan, Đurđevdan i persijska nova godina.
Nastavnica srpskog jezika Sanja Todorović kaže: “Cilj radionica je međusobno druženje i migranata i Roma i domicilnog stanovništva, čime se ruše barijere i predrasude koje eventualno postoje i pokazuje da su praznici isti i kod nas i u svetu. Život i običaji naroda srpskog, iranskog i romskog, prikazani kroz ovu radionicu, ostvarili su svoj zadatak, prikazane su tri različite kulture, koje se na kraju svode na isto. Proslavlja se priroda, dolazak proleća, sva tri praznika se bave upravo time, dolaskom proleća i slavljenjem Sunca. Persijska Nova godina, Đurđevdan kao romski praznik i Ivanjdan kao srpski praznik, prikazani od strane dece kroz ovu radionicu upravo to su potvrdili.”
Deca su nakon priredbe u školskom dvorištu zasadila drvo prijateljstva – sadnicu oraha.
Radionici na temu običaja u školi u Bogovađi prisustvovala je dr Zorica Jocić , rukovodilac Školske uprave Valjevo sa saradnicima, direktorka OŠ “Mile Dubljević” Biljana Žujović, takođe sa saradnicima i predstavnici organizacije “484” , koja će radionicu realizovati i u okviru Centra za tražioce azila u Bogovađi.
U Izdvojenom odeljenju Osnovne škole “Mile Dubljević” u Bogovađi ostvareni su do sada značajni i vidni rezultati projekta „Savremenijom školom do zajedničkih uspeha“, kojim je OŠ „Mile Dubljević“ Lajkovac konkurisala i prošla kod Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije u okviru projekta „Podrška EU Srbiji u upravljanju migracijama – MADAD 2“. Vrednost ovog projekta, koji traje sedam meseci, je 6 000 evra ili 695 000 dinara.
Tokom realizacije projekta, nabavljena su brojna nastavna sredstva, didaktički materijal, školski pribor, tako da su deca u potpunosti opskrbljena. Uređen je Kutak za razonodu i učenje, nabavljen led TV, više lap – topova, što ovaj kutak čini potpuno udobnim i upodobljenim za osmišljeno provođenje vremena van nastave ili u vreme održvanja časova veronauke, a užina je deci potpuno pokrivena do kraja školske godine.
Nakon realizacije dve radionice, u okviru projekta planirani je i seminar za nastavnike, koji treba da pojača senzibilitet rada u ovom izdvojenom odeljenju.