Vreme pandemije negativno je uticalo na većinu privrednih grana. Međutim, bilo je i pozitivnih primera, poput Ženskog udruženja kolubarskog okruga.
“Početkom pandemije ŽUKO se suočio sa problemima kroz koje su prolazile njihove poljoprivrednice koje su učestvovale u projektu „Ekonomsko osnaživanje žena“. Počeo je policijski čas, pijace su zatvorene, deo žena je spadao u grupu 65+ i nije im bilo omogućeno kretanje van domaćinstva. U tom trenutku shvatamo da će cela poljoprivredna sezona propasti i da će porodice ostati u velikom problemu jer ne postoji način da plasiraju svoje proizvode na tržište. Ženska pijaca je tokom vanrednog stanja u Srbiji, kada je postojala zabrana kretanja i rada pijaca, ostvarila promet od 940.000 rsd što je odličan uspeh, posebno imajući u vidu da je to bio jedini način da se u tom momentu proizvodu plasiraju na tržište.
Nakon konsultacija sa 120 poljoprivrednica sa teritorije Kolubarskog okruga zaključujemo da bi stvaranje online mesto sa domaćim proizvodima umanjilo štetu. I tako je u vreme pandemije nastala Ženska pijaca, mesto gde poljoprivrednice plasiraju svoje voće, povrće, mlečne proizvode, sokove…
Dok su svi bili kod kuće, ŽUKO je nedeljom, u vreme policijskog časa vršio dostavu u Beograd. I u tom smislu, Žensko udruženje je pobedilo pandemiju, iz dva razloga. Prvi je jer su uspeli da obezbede normalnu zaradu svim članicama udruženja i njihovim porodicama a drugi je jer je Ženska pijaca nastavila sa radom i nakon pandemije i to je mesto koje danas vode žene poljoprivrenice, žene koje na početku pandemije nisu ni sanjale da bi iz vandredne situacije mogle da izađu kao pobednice”, rezimiraju oinosno za portal lajkovacnadlanu.rs iz Ženskog udruženja kolubarskog okruga.
Žene u ruralnim sredinama spadaju u najugroženije grupe stanovnišva u našoj zemlji. Mnoge od njih ne poseduju zemlju, ekonomski zavise od partnera i nisu pokrivene penzijskim i zdravstvenim osiguranjem. Upravo to im je pomoglo da smognu snage i volje da izađu iz te situacije. osvoje tržište i pobede pandemiju. Trenutno na platformi „Ženska pijaca“ svoje proizvode prodaje oko 30 poljoprivrednica, sa teritorije šest opština Kolubarskog okruga.
Neke od njih su vlasnice, neke nosioci poljoprivrednih gazdinstava, a neke članice gazdinstva. Sva zarada od prodaje poljoprivrednih proizvoda odlazi ženama koje te proizvode i prave i to je taj ključni momennat koji njihov rad čini vidljivim i doprinosi njihovom ekonomskom osnaživanju.
U međuvremenu, dok se poljoprivrednice sad već jačaju same uz minimalnu pomoć udruženja ŽUKO i planiraju osnivanje ženske zadruge i pokretanje novih ponuda kupcima , oni sprovode i kampanju „Ko kosi, a ko vodu nosi“, koja je deo projekta „Nevidljivi rad žena na selu“.