RAD ŽENA NA SELU POSTAJE VIDLJIV

 

Tek što je ŽUKO platforma zaživela i novormirana online pijaca počela sa radom, poljoprivrednice Kolubarskog okruga beleže sjajne rezultate.

“U prvih 10 dana aktivnog rada platforme za prodaju proizvoda poljoprivrednica sa teritorije Kolubarskog okruga ostvarena je ukupna prodaja u iznosu od preko 240.000 dinara. Pošto je 100% robe prodato i dostavljeno u Beograd, može se reći da su poljoprivrednice za 10 dana direktno iz Beograda unele taj iznos u Kolubarski okrug. ŽUKO sa gazdinstvima ima potpisane ugovore o poslovno-tehničkoj saradnji na osnovu kojih vrši posredničku ulogu između njih i kupaca. Svoj posrednički posao ne naplaćujemo jer su ti troškovi pokriveni od strane UN Women-a iz sredstava Evropske unije, tako da su cene na platformi izvorne cene poljoprivrednica i sav novac odlazi direktno njima,” rekla je rezimirajući prve utiske koordinatorka projekta Jelena Ružić za portal LAJKOVAC NA DLANU.

Jelena dodaje i da je “nekima od uključenih poljoprivrednica ovo prvi novac koji one dobijaju za svoj rad i proizvode, a neke su već ranije na drugačije načine stizale do kupaca. Ono u čemu se sve slažu je, da je ovaj vid prodaje (onlajn prodaja) budućnost trgovine i otvara mogućnost da one svoj proizvod prikažu i unovče i 100km daleko od kuće, a da se nijednog momenta ne pomere sa svog gazdinstva. Sačekaćemo još 20-tak dana, pa ćemo mesečni izveštaj rada prezentovati i opštinama Kolubarskog okruga, jer želimo da im direktno ukažemo na uspeh koji su žene ostvarile, kao i mesečni iznos sredstava koji su svojim radom unele u Kolubarski okrug prodavajući proizvode na tržištu Beograda.”

Žensko udruženje kolubarskog okruga osnovalo je “Našu pijacu od srca”, svoju onlajn pijacu, kao odgovor na krizu usled epidemije korona virusa i kao alternativu za pijace koje su prestale sa radom. Poljoprivrednice jednostavno u datom trenutku nisu imale drugi način da plasiraju svoje proizvode kupcima. Zbog toga je ideja platforme za povezivanje prerasla u platformu za onlajn prodaju njihovih proizvoda. Posluju na teritoriji Kolubarskog okruga, a dva puta sedmično besplatno dostavljaju robu za teritoriju Beograda. U vremenu kada je kupovina preko interneta vrlo rasprostranjena, izgleda da će i e-pijace postati deo naše svakodnevice.

“Prednosti naše pijace su što kupci autentične seoske poljoprivredne proizvode dobijaju na kućnu adresu, ali i u tome što u svakom momentu znaju od koga kupuju hranu. Svaki proizvod je povezan sa gazdinstvom i kupac može ući na profil gazdinstva, videti ko je žena od koje kupuje, kako njeno gazdinstvo izgleda, kako ona proizvodi to što nudi, pa čak je i direktno kontaktirati putem telefona. Najviše idu sirevi, zimnice, domaći sokovi, proizvodi na bazi bilja…” pojašnjava Jelena Ružić.

Žene iz ruralnih sredina spadaju u najugroženije grupe u Srbiji, zato je i akcenat na njihovom osnaživanju, pre svega njihovom ekonomskom osnaživanju. ŽUKO upravo promoviše rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena u društvu i poslu i one kroz onlajn pijacu jačaju ekonomski, što je ključno za ostvarivanje njihove ravnopravnosti. Platforma im obezbeđuje da novac koji im udruženje, kao posrednik koji ne naplaćuju svoje usluge, isplati od prodaje svake sedmice, bude vidljiv i njima i članovima njihovih porodica. To je način da one budu vidljivije i da bude vidljiv njihov rad, koji se do sada utapao u podrazumevano i u ukupni rad cele porodice.

Related posts